Shine Social Club
Shine Social Club is een gratis app voor oudere volwassenen (60+) om nieuwe vrienden te maken bij hun in de buurt op basis van dezelfde interesses.
Ons doel is eenzaamheid verminderen bij deze doelgroep.
Ons doel is eenzaamheid verminderen bij deze doelgroep.

Noord-Holland
- Concept
- Ontwikkeling
- Testen
- Pilot
- Implementatie
- Opschaling
Over de innovatie
Concept
Korte omschrijving
Shine Social Club is een gratis app voor oudere volwassenen (60+) om nieuwe vrienden te maken bij hun in de buurt op basis van dezelfde interesse.
Probleemstelling
Wij proberen eenzaamheid te verminderen bij de doelgroep van 60+. En, daar dus onderliggend mentale en fysieke klachten voorkomen en eventueel te verminderen/te laten verdwijnen.
Oplossing
Ons streven is dat men door middel van de gratis app mensen in de buurt ontmoet en fysiek elkaar gaan treffen.
Unieke kenmerken
Wij zijn een sociaal initiatief en er is nog niet een dergelijke app beschikbaar.
Website
Challenges
Events MedTechPartners
Ontwikkeling
Beschrijving technologie of dienst
Wij hebben een applicatie ontwikkeld voor tablets en smartphones, voor zowel iOS en Android die gratis te downloaden is in beide app stores. Gebruikers kunnen die gratis downloaden en gratis gebruiken.
Concurrentie
Wij denken geen concurrentie te hebben...
Doelgroep
Iedereen die rond de 60 jaar oud is of ouder.
Verdienmodel
Kostprijs is de continue ontwikkeling van de app en er is nog geen verdienmodel geactiveerd. We willen eerst een kritische massa van gebruikers bereiken en dan pas een freemium model implementeren.
Intellectueel eigendom
Wij hebben de app volledig zelf ontwikkeld en bezitten zowel de merkrechten als de technologie.
Testen
Doelstelling testfase
Wij zijn zowel alpha als beta fase voorbij en zijn al live.
Beschrijving testfase
Wij hebben de MVP, alpha en beta versies getest met gebruikers uit deze dolegroep.
Aantal proefpersonen
100
Testresultaten
Dat er behoefte was aan de app en men het als toegevoegde waarde ervaarde.
Uitdagingen
Vinden van meer gebruikers.
Pilot
Beschrijving pilotfase
Wij hebben tijdens de pilotfase gewoon getest in liveomgeving van zowel iOS als Android.
Aantal gebruikers pilot
101-1.000
Betrokken partners
Wij hebben geprobeerd zowel zorgverzekeraars als gemeentes te betrekken. Wij zijn heel ver gekomen met VGZ en met bij Stadsdeel Zuid van de Gemeente Amsterdam hebben wij twee keer een subsidie mogen krijgen (winnen tijdens competities).
Maatschappelijke effecten
Dat men minder eenzaam voelt, dat er minder mentalen en fysieke klachten zullen zijn (preventie en genezing) en meer mobiliteit.
Onderzoeksresultaten
Zelfde als tijdens de tests tijdens de ontwikkelingsfase: toegevoegde waarde voor de gebruikers.
Implementatie
Organisatie
Wij zijn gestart met Mokum Tech B.V. handelende onder Shine Social Club en wij hebben additioneel dit jaar opgericht: Stichting Shine Social Club. Wij bestaan nu uit twee mede-oprichters en hebben drie vrijwilligers die ons helpen.
Ondernemer
Mede-oprichters zijn: Jonathan Salomon (1978) en heeft een technische achtergrond & Alon Ben Joseph (1979) en heeft een commerciele en marketing achtergrond.
Implementatiestrategie
Wij hebben een B2C strategie om de eindgebruikers van de app te vinden via social mediakanalen (organisch en betaald).
Communicatie en marketing
Uiteraard via PR, maar voornamelijk via digitale marketing (organische en betaalde social media).
Productpresentatie
Behaalde prestaties of gewonnen awards
2021: Winnaar BuurtBudget van Gemeente Amsterdam;
2021: Finalist Boost je Buurt van Amsterdam Impact & Impact Hub;
2020: MAEX / Impuls Noord-Holland
2019: Winnaar Een Goed Thuis in Zuid van Gemeente Amsterdam
2021: Finalist Boost je Buurt van Amsterdam Impact & Impact Hub;
2020: MAEX / Impuls Noord-Holland
2019: Winnaar Een Goed Thuis in Zuid van Gemeente Amsterdam
Opschaling
Productontwikkeling
Gratis (video)bellen via de app. Dit als doel om privacy te waarborgen en een veilige gebruikerservaring. Plus dat chatten via teksten schrijven moeilijker is voor deze doelgroep.
Groeiscenario
Onze app is al tweetalig en kan makkelijk opgeschaald worden naar elke taal, dus wij kunnen internationaal groeien.
Planning
Wij streven er naar in 2022 naar 100.000 gebruikers te groeien en in 2023 naar 1 miljonen.
Internationale ambitie
Ons doel is in de toekomst in elk land actief te zijn. De app is al beschikbaar in het Nederlands en Engels. Ons bedrijf is gevestigd in Amsterdam en Tel Aviv.
Geïnvesteerd vermogen
€ 100 duizend-1miljoen
Omzet
0-10k
Financiële prognose
Absoluut nog niet te zeggen.