InnovLeren

Pilot

INNOVLEREN
Integreren van sociale innovatie en leren

Het promotie onderzoek Innovleren behandelt de relatie tussen sociale innovatie en leren en legt uit waarom sociale innovatie verbonden is met het natuurlijke leerproces van belanghebbenden. Het ene impliceert het andere.
Op basis van analyses van drie praktijk studies wordt het proces belicht wat sociale innovatie en leren combineert, waarvoor het woord 'innovleren' wordt ingevoerd. Sociale innovatie en individuele ontwikkeling tonen een combinatie effect waarbij interpreteren, reflecteren, faciliteren en interactie een rol spelen als 4 karakteristieke processen. Het effect van combinaties van aspecten van sociale innovatie en individueel leren kan worden onderzocht met de zogenaamde Analysis Circle Social Innovation. Het model, dat de relatie tussen leren en innovatie weerspiegelt, maakt het mogelijk om de interactie tussen sociale innovatie en individuele ontwikkeling te onderzoeken. De 12 aspecten vormen samen een 'tool' dat het inzicht in sociale vernieuwing kan verdiepen en stimuleren.
De waarde van de Innovation Circle is vooral om het individu te betrekken bij het sociale, waar de interactie beide ontwikkelingsprocessen kan stimuleren. Het model biedt een impuls voor het ontwikkelen van inzicht in sociale innovatie.

Zelfzorg
Overige
Regio Noord-Brabant
Dr. J.L. Hoeben