PLEO, NAO en Kasper wie kan me meer info geven?

1 . We werken met de Pleo in deescalatie, dagritme en leren leren.
We missen kennis van het apparaat. Wie heeft ervaring of kennis?
2. We willen de NAO of Kasper gebruiken binnen de sociale robotica op de scholen. Wie kan ervaringen en kennis delen?
Alvast bedankt voor je reactie.

Antwoorden

Jeroen Maas - 16 november 2017 om 12:34

Beste Chrit, je vraag is wat breed maar misschien kun je een antwoord vinden op de site robots.nu. Daar zijn in ieder geval mensen te vinden die ervaring hebben met de inzet van verschillende robots. Met groet, Jeroen

chrit biesmans - 20 november 2017 om 09:34

Beste Jeroen,

Bedankt voor je hulp. Ik ken de site.

chrit biesmans - 20 november 2017 om 09:35

Beste Waldemar,

Bedankt voor je verwijzing. Ga ik zeker gebruiken!

chrit biesmans - 11 januari 2018 om 08:43

Beste Amke,

Bedankt voor je zeer bruikbare tip!

chrit biesmans - 26 november 2018 om 14:03

Zijn er nog anderen met een reactie.
Ik hoor om me heen, dat er erg veel aandacht is voor sociale robots in de zorg.
Wie gebruikt de PLEO?

Amke van der Linden - 26 november 2018 om 14:13

Op je vraag naar ervaringen met de PLEO kan ik helaas geen antwoord geven. Ik weet wel dat er in Utrecht gestart is met een pilot met sociale robot Tessa van Tinybots. Tessa wordt in verschillende buurtteams ingezet bij mensen met beginnende dementie. Meer info daarover vind je hier: https://www.uzelf.org/beter-thuis-met-sociale-robot-tessa/. Wie weet is dit interessant voor je?

chrit biesmans - 26 november 2018 om 14:16

Bedankt!

chrit biesmans - 26 november 2018 om 14:05

De NAO wordt gebruikt bij instellingen zoals Philadelphia> Zijn er nog anderen met ervaring hiermee?

chrit biesmans - 26 november 2018 om 14:14

Onze scholen doen mee in het project ROBOWIJS. We kunnen waarschijnlijk veel leren van de inzet in de zorg.
RoboWijs is een onderzoek naar het gebruik van sociale robotica in primair onderwijs ten behoeve van de ontwikkeling van technische en sociale vaardigheden voor leerlingen met een autisme spectrum stoornis (ASS).
Deze studie onderzoekt of en hoe het gebruik van robotica (specifiek sociale robots) in primair onderwijs bijdraagt aan
1. de ontwikkeling van 21-eeuwse vaardigheden,
2. specifiek technische vaardigheden
3. en sociale vaardigheden, voor kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis (ASS)
4. en hoe robotica structureel en effectief kan worden geïntegreerd in curricula, inclusief de voorwaarden voor professionaliseren van leerkrachten.

Mocht je vanuit de zorg tips en adviezen hebben? Graag....Alvast bedankt.