Samen weer aan de slag
Een matchingstool om re-integrerende (zorg)medewerkers te helpen met het zoeken naar passende re-integratiewerkzaamheden en deze groep te motiveren weer aan de slag te gaan. Dmv deze tool verhogen we de betrokkenheid en eigenaarschap van de gebruikers in het re-integratieproces en kunnen re-integranten sneller terugkeren op de werkvloer.

Utrecht
- Concept
- Ontwikkeling
- Testen
- Pilot
- Implementatie
- Opschaling
Over de innovatie
Concept
Korte omschrijving
Onze opdrachtgever Reinaerde (een zorgorganisatie met ca. 2.600 medewerkers) heeft als vraagstuk om re-integrerende collega’s zo goed mogelijk op weg te helpen bij het terugkeren naar werk. Met onze oplossing bieden we een matchingstool zodat re-integratiewerkzaamheden en medewerkers aan elkaar gekoppeld kunnen worden.
In de basis is de oplossing een matchingstool. Een manager logt in, publiceert een klus die door een re-integrerende collega uitgevoerd kan worden. Andere managers en eventueel ook medewerkers kunnen reageren op de klus.
In de basis is de oplossing een matchingstool. Een manager logt in, publiceert een klus die door een re-integrerende collega uitgevoerd kan worden. Andere managers en eventueel ook medewerkers kunnen reageren op de klus.
Probleemstelling
Hoe houden we re-integranten en tijdelijk niet inzetbare medewerkers op een betere en nuttigere manier betrokken, zodat zij de mogelijkheid krijgen een zinvolle bijdrage te leveren en tegelijkertijd de werkdruk verminder?
1. Het matchen van medewerkers met opdrachten op verschillende locaties is een uitdaging.
2. Het is vaak lastig en tijdrovend om re-integratiewerkzaamheden (vraag) te vinden voor re-integrerende medewerkers (aanbod), o.a. wegens maatwerk in competenties.
3. Het (blijven) motiveren van leidinggevenden, re-integranten en verzuimteam.
1. Het matchen van medewerkers met opdrachten op verschillende locaties is een uitdaging.
2. Het is vaak lastig en tijdrovend om re-integratiewerkzaamheden (vraag) te vinden voor re-integrerende medewerkers (aanbod), o.a. wegens maatwerk in competenties.
3. Het (blijven) motiveren van leidinggevenden, re-integranten en verzuimteam.
Oplossing
De basis || Online Matchingstool
In de basis is de oplossing een matchingstool. Een manager logt in, publiceert een klus die door een re-integrerende collega uitgevoerd kan worden. Andere managers en eventueel ook medewerkers kunnen reageren op de klus.
Motivatie en gemak
Om managers en medewerkers te motiveren, is de tool helemaal ontworpen vanuit de gebruiker (lees: gebruikersgemak). De tool moet zonder uitleg door de gebruikers worden gebruikt.
Inspireren en uitleg || definiëren re-integratieklus
Op het platform wordt uitleg gegeven hoe je een re-integratieklus het best kan opzetten.
Tijdens het aanmaken van een klus wordt de manager geholpen met relevante vragen op basis wat de medewerker kan uitvoeren. Tot slot delen we voorbeelden van anderen ter inspiratie.
Implementatie || Acceptatie en gebruik
Alleen het beschikbaar stellen van een stukje software is onvoldoende om de managers te overtuigen om aan de slag te gaan met re-integratie. Bij de implementatie zal onze arbeidsdeskundige een leuke, inspirerende en interactieve training geven van een dagdeel.
Tijdens de training leren de managers hoe ze het beste medewerkers kunnen helpen re-integreren, welke wet- en regelgeving een belangrijke rol speelt én hoe de tool werkt.
In de basis is de oplossing een matchingstool. Een manager logt in, publiceert een klus die door een re-integrerende collega uitgevoerd kan worden. Andere managers en eventueel ook medewerkers kunnen reageren op de klus.
Motivatie en gemak
Om managers en medewerkers te motiveren, is de tool helemaal ontworpen vanuit de gebruiker (lees: gebruikersgemak). De tool moet zonder uitleg door de gebruikers worden gebruikt.
Inspireren en uitleg || definiëren re-integratieklus
Op het platform wordt uitleg gegeven hoe je een re-integratieklus het best kan opzetten.
Tijdens het aanmaken van een klus wordt de manager geholpen met relevante vragen op basis wat de medewerker kan uitvoeren. Tot slot delen we voorbeelden van anderen ter inspiratie.
Implementatie || Acceptatie en gebruik
Alleen het beschikbaar stellen van een stukje software is onvoldoende om de managers te overtuigen om aan de slag te gaan met re-integratie. Bij de implementatie zal onze arbeidsdeskundige een leuke, inspirerende en interactieve training geven van een dagdeel.
Tijdens de training leren de managers hoe ze het beste medewerkers kunnen helpen re-integreren, welke wet- en regelgeving een belangrijke rol speelt én hoe de tool werkt.
Unieke kenmerken
Uit ons marktonderzoek is gebleken dat een dergelijke oplossing (nog) niet bestaat.
Ontwikkeling
Beschrijving technologie of dienst
In de basis is de oplossing een matchingstool, maar dan gericht op het re-integratieproces. Een manager logt in, publiceert een klus die door een re-integrerende collega uitgevoerd kan worden. Andere managers en eventueel ook medewerkers kunnen reageren op de klus.
Video of animatie
Concurrentie
Op basis van ons marktonderzoek is er momenteel geen vergelijkbare oplossing beschikbaar.
Klussen voor re-integranten worden momenteel door de managers (eventueel in samenwerking met de re-integrant) bedacht en via het eigen interne netwerk van desbetreffende manager gekeken naar een passende re-integratieplek. Matchen op de eigen locatie lukt vaak, maar is vaak lastig en tijdrovend om re-integratiewerkzaamheden (vraag) te vinden voor re-integrerende medewerkers (aanbod), o.a. wegens maatwerk in competenties. Buiten eigen locatie wordt dit nog moeilijker.
Met behulp van deze tool, kan de re-integrant eerder starten met het re-integratieproces en sneller terugkeren op de werkvloer. Met als gevolg dat het verzuim omlaag gaat en positieve impact heeft op de zorgkosten.
Klussen voor re-integranten worden momenteel door de managers (eventueel in samenwerking met de re-integrant) bedacht en via het eigen interne netwerk van desbetreffende manager gekeken naar een passende re-integratieplek. Matchen op de eigen locatie lukt vaak, maar is vaak lastig en tijdrovend om re-integratiewerkzaamheden (vraag) te vinden voor re-integrerende medewerkers (aanbod), o.a. wegens maatwerk in competenties. Buiten eigen locatie wordt dit nog moeilijker.
Met behulp van deze tool, kan de re-integrant eerder starten met het re-integratieproces en sneller terugkeren op de werkvloer. Met als gevolg dat het verzuim omlaag gaat en positieve impact heeft op de zorgkosten.
Doelgroep
Voor alle organisaties die een re-integratievraagstuk hebben, om re-integrerende medewerkers zo goed mogelijk op weg te helpen bij het terugkeren naar werk.
Omvang doelgroep:
Het ziekteverzuim van werknemers bij bedrijven en overheid was in het derde kwartaal van 2020 4,4 procent in Nederland (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/ziekteverzuim). Op basis van 10.722.000 banen van werkzame personen betekent de omvang van de doelgroep (https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/banen-werkgelegenheid): 471.768 werknemers.
Omvang doelgroep:
Het ziekteverzuim van werknemers bij bedrijven en overheid was in het derde kwartaal van 2020 4,4 procent in Nederland (bron: https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/werkenden/ziekteverzuim). Op basis van 10.722.000 banen van werkzame personen betekent de omvang van de doelgroep (https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-arbeidsmarkt/banen-werkgelegenheid): 471.768 werknemers.
Verdienmodel
De initiële basis van het verdienmodel is gebaseerd op een maandelijkse en een commitment fee. De complexiteit en hoeveelheid van de wensen, bepalen uiteindelijk de hoogte van deze investering.
Intellectueel eigendom
Alle intellectuele eigendom behoort toe aan: Serious Game Academy B.V.
Testen
Doelstelling testfase
1. Betere en snellere matching tussen re-integranten en klussen die gedaan kunnen worden (ook over locaties heen)
2. Verhoogt eigenaarsschaps en betrokkenheid bij re-integranten in eigen proces en tevens bij managers en verzuimteam
3. Hiermee indirect bijdrage aan toename inzetbaarheid en verlaging werkdruk
4. De tool is gebruiksvriendelijk, motiverend en leuk in gebruik
2. Verhoogt eigenaarsschaps en betrokkenheid bij re-integranten in eigen proces en tevens bij managers en verzuimteam
3. Hiermee indirect bijdrage aan toename inzetbaarheid en verlaging werkdruk
4. De tool is gebruiksvriendelijk, motiverend en leuk in gebruik
Beschrijving testfase
We werken hierbij met een Agile aanpak zodat we gedurende de ontwikkeling zo goed mogelijk kunnen inspelen op de feedback die we ontvangen van de gebruikers. Wij werken in sprints van twee weken waarbij we de functionaliteiten bouwen met de meeste toegevoegde waarde voor Reinaerde. Dit bepalen we door tweewekelijks in gesprek te gaan met Reinaerde en demo’s te presenteren.
De testfase richt zich in eerste instantie op een proof of concept die uitgevoerd moet worden binnen Reinaerde. Met bovenstaande aanpak kunnen we in de pilotfase de volgende zaken opleveren en testen:
• Basis matchmaking functionaliteit
• Aantal motivatiemiddelen (animatie, voorbeelden, etc.)
• Training door arbeidsdeskundige
• Agile proces: Demo’s, interviews, evaluatie pilot met gebruikers
De testfase richt zich in eerste instantie op een proof of concept die uitgevoerd moet worden binnen Reinaerde. Met bovenstaande aanpak kunnen we in de pilotfase de volgende zaken opleveren en testen:
• Basis matchmaking functionaliteit
• Aantal motivatiemiddelen (animatie, voorbeelden, etc.)
• Training door arbeidsdeskundige
• Agile proces: Demo’s, interviews, evaluatie pilot met gebruikers
Aantal proefpersonen
30 proefpersonen met de volgende achtergrond:
- re-integranten
- tactische managers
- verzuimadviseurs
- hr business partners
- projectleden van het ontwikkelteam
- re-integranten
- tactische managers
- verzuimadviseurs
- hr business partners
- projectleden van het ontwikkelteam
Testresultaten
1. Betere en snellere matching: lijkt in potentie op te leveren
2. Hogere betrokkenheid en eigenaarschap gebruikers: hoewel nog e.e.a. met elkaar in te richten m.b.t. rol en verantwoordelijkheid (case) manager bij invoeren klussen vs tijdgebrek, ervaren vooral re-integranten enorme eigen regie.
3. Indirecte bijdrage aan inzetbaarheid en werkdruk: vraagt nog nadere uitwerking en onderzoek.
4. Leuke en makkelijke tool: Ja
2. Hogere betrokkenheid en eigenaarschap gebruikers: hoewel nog e.e.a. met elkaar in te richten m.b.t. rol en verantwoordelijkheid (case) manager bij invoeren klussen vs tijdgebrek, ervaren vooral re-integranten enorme eigen regie.
3. Indirecte bijdrage aan inzetbaarheid en werkdruk: vraagt nog nadere uitwerking en onderzoek.
4. Leuke en makkelijke tool: Ja
Uitdagingen
- Proces, rol en verantwoordelijkheid (case) manager verder in te richten/ aanscherpen bij invoeren klussen vs tijdgebrek
- Verdere ontwikkeling van de tool. Echter: in samenwerking met Reinaerde hebben we gedurende de testfase een backlog bijgehouden met te ontwikkelen requirements.
- Verdere ontwikkeling van de tool. Echter: in samenwerking met Reinaerde hebben we gedurende de testfase een backlog bijgehouden met te ontwikkelen requirements.
Pilot
Beschrijving pilotfase
We werken hierbij met een Agile aanpak zodat we gedurende de ontwikkeling zo goed mogelijk kunnen inspelen op de feedback die we ontvangen van de gebruikers. Wij werken in sprints van twee weken waarbij we de functionaliteiten bouwen met de meeste toegevoegde waarde voor Reinaerde. Dit bepalen we door tweewekelijks in gesprek te gaan met Reinaerde en demo’s te presenteren.
De testfase richt zich in eerste instantie op een proof of concept die uitgevoerd moet worden binnen Reinaerde. Met bovenstaande aanpak kunnen we in de pilotfase de volgende zaken opleveren en testen:
• Basis matchmaking functionaliteit
• Aantal motivatiemiddelen (animatie, voorbeelden, etc.)
• Training door arbeidsdeskundige
• Agile proces: Demo’s, interviews, evaluatie pilot met gebruikers
De testfase richt zich in eerste instantie op een proof of concept die uitgevoerd moet worden binnen Reinaerde. Met bovenstaande aanpak kunnen we in de pilotfase de volgende zaken opleveren en testen:
• Basis matchmaking functionaliteit
• Aantal motivatiemiddelen (animatie, voorbeelden, etc.)
• Training door arbeidsdeskundige
• Agile proces: Demo’s, interviews, evaluatie pilot met gebruikers
Aantal gebruikers pilot
11-100
Betrokken partners
Peek Arbeidskundige Consultancy. Samengewerkt met Olivier Peek als arbeidsdeskundige. Met behulp van zijn expertise in verzuim, hebben we de re-integratietool ontwikkeld.
Maatschappelijke effecten
- Hogere betrokkenheid en eigenaarschap van re-integranten
- Re-integranten kunnen eerder beginnen met het re-integratieproces.
Beide punten hebben een positief effect op het verlagen van het ziekteverzuim.
- Re-integranten kunnen eerder beginnen met het re-integratieproces.
Beide punten hebben een positief effect op het verlagen van het ziekteverzuim.
Onderzoeksresultaten
1. Betere en snellere matching: op basis van de testresultaten lijken deze punten in potentie op te leveren
2. Hogere betrokkenheid en eigenaarschap gebruikers: hoewel nog e.e.a. met elkaar in te richten m.b.t. rol en verantwoordelijkheid (case) manager bij invoeren klussen vs tijdgebrek, ervaren vooral re-integranten enorme eigen regie.
3. Indirecte bijdrage aan inzetbaarheid en werkdruk: vraagt nog nadere uitwerking en onderzoek.
4. Leuke en makkelijke tool: Ja
2. Hogere betrokkenheid en eigenaarschap gebruikers: hoewel nog e.e.a. met elkaar in te richten m.b.t. rol en verantwoordelijkheid (case) manager bij invoeren klussen vs tijdgebrek, ervaren vooral re-integranten enorme eigen regie.
3. Indirecte bijdrage aan inzetbaarheid en werkdruk: vraagt nog nadere uitwerking en onderzoek.
4. Leuke en makkelijke tool: Ja
Implementatie
Organisatie
Als ‘fun-ontwikkelaars' helpen wij organisaties om werken en leren leuker en makkelijker te maken. Met ons label SERIOUS GAME ACADEMY doen we dit door inzet van (digitale) spelelementen/ gamification. Op basis van het leerdoel van onze klanten, ontwikkelen wij online en offline werkvormen/ simulaties op maat. Hiermee laten we deelnemers voelen en ervaren, waarbij fun centraal staat, hoe het is om in een veilige omgeving met een bepaald onderwerp aan de slag te gaan. Want fouten maken mag!
Wij geloven namelijk dat wanneer je iets met plezier doet, en mensen raakt in hun intrinsieke motivatie, je daarmee het beste haalt uit de mens. Wat uiteindelijk leidt tot een hoger leerrendement en de juiste gedragsverandering.
Serious Game Academy zal als organisatie verder groeien in de komende jaren naar 8 - 10 fte. De uitbreiding van deze activiteiten zal voornamelijk zijn op het gebied van (markt)onderzoek, productontwikkeling, marketing en sales. Momenteel wordt er samengewerkt met verschillende business partners (o.a. Lean Management consultancybreaus, HR-/ abeidsdeskundige, (management) trainings-/ opleidingsbureau).
Wij geloven namelijk dat wanneer je iets met plezier doet, en mensen raakt in hun intrinsieke motivatie, je daarmee het beste haalt uit de mens. Wat uiteindelijk leidt tot een hoger leerrendement en de juiste gedragsverandering.
Serious Game Academy zal als organisatie verder groeien in de komende jaren naar 8 - 10 fte. De uitbreiding van deze activiteiten zal voornamelijk zijn op het gebied van (markt)onderzoek, productontwikkeling, marketing en sales. Momenteel wordt er samengewerkt met verschillende business partners (o.a. Lean Management consultancybreaus, HR-/ abeidsdeskundige, (management) trainings-/ opleidingsbureau).
Ondernemer
De vaste kern van de organisatie bestaat uit de volgende personen:
Lap-Man Wong | Co-founder & Commercieel Directeur
Lap-Man heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van marketing en sales. Binnen Serious Game Academy is hij verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten en vertaalt hij met zijn team de klantwensen naar de juiste oplossing. In het verleden heeft hij in verschillende rollen als manager en senior gewerkt voor o.a. VodafoneZiggo, Tele2, Delta Lloyd Groep en KPN.
Johan Korsman | Co-founder & Gamemaster
Johan is gedrag en gamification specialist, en het creatieve brein van Serious Game Academy. Hij is gespecialiseerd om organisaties te helpen hun processen en werkwijze te verbeteren om tot de beste resultaten te komen. Johan gelooft dat er geen ultieme methodiek of filosofie is die alle problemen oplost, maar dat het gaat om de juiste mix. Daarom heeft hij zich op kennisgebied zo breed mogelijk ontwikkeld en o.a. de volgende expertise eigen gemaakt: Lean, Agile, ITIL, NLP, SRE en verandermanagement.
Ramon Huijg | Co-founder & Chief Technology Officer
Ramon heeft 15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van digitale oplossingen en is gespecialiseerd in o.a. C# .net, Microsoft Dynamics CRM 365/2015 en Azure Cloud. Een van de meest gangbare softwaretools op dit moment. Binnen Serious Game Academy is Ramon verantwoordelijk voor alle technische activiteiten. Verder heeft hij o.a. gewerkt voor de volgende opdrachtgevers: Eneco, Oxxio, Reaal en Zwitserleven.
Bouke van der Schaaf | Co-founder & Precisie Manager
Bouke is test-expert met jarenlange ervaring bij o.a. overheidsinstanties (DICTU), VIVAT, Rabobank en Engie. Binnen Serious Game Academy is Bouke verantwoordelijk voor alle testwerkzaamheden van onze ontwikkelde oplossingen. Op deze manier waarborgen we de meest optimale klantervaring.
Business Partner-netwerk
Afhankelijk van het type project, maakt Serious Game Academy gebruik van expertise binnen haar brede Business Partner-netwerk.
Om deze re-integratietool te ontwikkelen, hebben we samengewerkt Olivier Peek van Peek Arbeidsdeskundige Consultancy. Als HR- en Verzuimexpert heeft hij o.a. gewerkt voor Arbobutler en Koninklijke Vezet.
Lap-Man Wong | Co-founder & Commercieel Directeur
Lap-Man heeft meer dan 15 jaar ervaring op het gebied van marketing en sales. Binnen Serious Game Academy is hij verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten en vertaalt hij met zijn team de klantwensen naar de juiste oplossing. In het verleden heeft hij in verschillende rollen als manager en senior gewerkt voor o.a. VodafoneZiggo, Tele2, Delta Lloyd Groep en KPN.
Johan Korsman | Co-founder & Gamemaster
Johan is gedrag en gamification specialist, en het creatieve brein van Serious Game Academy. Hij is gespecialiseerd om organisaties te helpen hun processen en werkwijze te verbeteren om tot de beste resultaten te komen. Johan gelooft dat er geen ultieme methodiek of filosofie is die alle problemen oplost, maar dat het gaat om de juiste mix. Daarom heeft hij zich op kennisgebied zo breed mogelijk ontwikkeld en o.a. de volgende expertise eigen gemaakt: Lean, Agile, ITIL, NLP, SRE en verandermanagement.
Ramon Huijg | Co-founder & Chief Technology Officer
Ramon heeft 15+ jaar ervaring in het ontwikkelen van digitale oplossingen en is gespecialiseerd in o.a. C# .net, Microsoft Dynamics CRM 365/2015 en Azure Cloud. Een van de meest gangbare softwaretools op dit moment. Binnen Serious Game Academy is Ramon verantwoordelijk voor alle technische activiteiten. Verder heeft hij o.a. gewerkt voor de volgende opdrachtgevers: Eneco, Oxxio, Reaal en Zwitserleven.
Bouke van der Schaaf | Co-founder & Precisie Manager
Bouke is test-expert met jarenlange ervaring bij o.a. overheidsinstanties (DICTU), VIVAT, Rabobank en Engie. Binnen Serious Game Academy is Bouke verantwoordelijk voor alle testwerkzaamheden van onze ontwikkelde oplossingen. Op deze manier waarborgen we de meest optimale klantervaring.
Business Partner-netwerk
Afhankelijk van het type project, maakt Serious Game Academy gebruik van expertise binnen haar brede Business Partner-netwerk.
Om deze re-integratietool te ontwikkelen, hebben we samengewerkt Olivier Peek van Peek Arbeidsdeskundige Consultancy. Als HR- en Verzuimexpert heeft hij o.a. gewerkt voor Arbobutler en Koninklijke Vezet.
Implementatiestrategie
Serious Game Academy plant een gefaseerde implementatie op basis van de agile methodiek. Op deze manier blijven we flexibel in het ontwikkelproces en is het mogelijk om klantwensen snel door te voeren.
Fase 1 - Testfase: in samenwerking met de eerste opdrachtgever wordt de re-integratietool door een selecte aantal gebruikers gebruikt
Fase 2 - Evaluatie en planning voor bredere uitrol: op basis van de testbevindingen en (aanvullende) wensen vanuit de testfase wordt er een planning gemaakt om breed in de organisatie uit te rollen
Fase 3 - Breed uitrollen: na de oplevering van de 'must haves' wordt de re-integratietool breed in de organisatie uitgerold. Om de eindgebruiker optimaal te bereiken, is er straks een communicatieplan en werkproces beschikbaar.
Fase 4 - Landelijk uitrollen: het product is gereed om dit landelijk verder uit te rollen bij o.a. zorg- en welzijnsorganisaties en ziekenhuizen. Opschalen naar organisaties buiten de zorgsector sluiten we niet uit, doordat de re-integratietool segmentonafhankelijk inzetbaar is.
Fase 1 - Testfase: in samenwerking met de eerste opdrachtgever wordt de re-integratietool door een selecte aantal gebruikers gebruikt
Fase 2 - Evaluatie en planning voor bredere uitrol: op basis van de testbevindingen en (aanvullende) wensen vanuit de testfase wordt er een planning gemaakt om breed in de organisatie uit te rollen
Fase 3 - Breed uitrollen: na de oplevering van de 'must haves' wordt de re-integratietool breed in de organisatie uitgerold. Om de eindgebruiker optimaal te bereiken, is er straks een communicatieplan en werkproces beschikbaar.
Fase 4 - Landelijk uitrollen: het product is gereed om dit landelijk verder uit te rollen bij o.a. zorg- en welzijnsorganisaties en ziekenhuizen. Opschalen naar organisaties buiten de zorgsector sluiten we niet uit, doordat de re-integratietool segmentonafhankelijk inzetbaar is.
Communicatie en marketing
We gebruiken hierbij een 'multichannelstrategie' om via verschillende communicatie- en marketingkanalen de doelgroepen te bereiken. Hierbij worden o.a. de volgende middelen/ kanalen ingezet:
Marketing:
- Social media, m.n. inzet van LinkedIn
- (Online) vakbladen op gebied van zorg en HR
Sales:
- Direct Sales/ Account Management: verkoop via eigen account managers
- Indirect Sales: verkoop via business partners
Boodschap:
Met deze re-integratiematchingstool helpen we organisaties om het verzuim omlaag te brengen en de eigenaarschap zoveel mogelijk bij de re-integrant te beleggen. Op deze manier wordt de re-integrant extra gemotiveerd om te kunnen en te willen integreren.
Marketing:
- Social media, m.n. inzet van LinkedIn
- (Online) vakbladen op gebied van zorg en HR
Sales:
- Direct Sales/ Account Management: verkoop via eigen account managers
- Indirect Sales: verkoop via business partners
Boodschap:
Met deze re-integratiematchingstool helpen we organisaties om het verzuim omlaag te brengen en de eigenaarschap zoveel mogelijk bij de re-integrant te beleggen. Op deze manier wordt de re-integrant extra gemotiveerd om te kunnen en te willen integreren.
Behaalde prestaties of gewonnen awards
Winnaar van de StartHubs-challenge: 'Hoe matchen we re-integrerende medewerkers beter aan tijdelijke werkzaamheden?' (https://starthubs.co/nl/Reinaerde/Verbind-re-integrerende-medewerkers/)
Opschaling
Productontwikkeling
Nieuwe functionaliteiten zijn in deze fase vooral gericht op het gebruikersgemak van de doelgroepen. Deze functionaliteiten bestaan o.a. uit:
- Notificaties voor gebruikers
- Uitbreiding dashboard mogelijkheden
- Toevoegen van verschillende gebruikersrollen
- Notificaties voor gebruikers
- Uitbreiding dashboard mogelijkheden
- Toevoegen van verschillende gebruikersrollen
Groeiscenario
De re-integratiematchingstool is initieel ontworpen voor onze opdrachtgever Reinaerde, maar is makkelijk uit te breiden naar andere binnen en naast de zorg. Dit komt doordat de basis van de tool segmentonafhankelijk is en vooral gericht is om het verzuim binnen (zorg)organisaties omlaag te brengen.
Planning
H1-2021: livegang van een volledig werkende re-integratietool met een bijpassende verdienmodel.
H2-2021: benaderen en implementatie van andere (zorg)organisaties
H2-2021: benaderen en implementatie van andere (zorg)organisaties
Internationale ambitie
In deze fase ligt de focus vooral op de uitrol binnen de Nederlandse markt.
Geïnvesteerd vermogen
€ 10-100 duizend
Omzet
0-10k
Financiële prognose
Op basis van de eerste inschattingen wordt er in de loop van 2022-2023 een ‘break-even’ verwacht.
Tof dat jullie intensief bezig zijn met het compleet maken van de informatie over jullie innovatie. Ik zag dat jullie mee doen met de Nationale Zorginnovatieprijs 2021, super leuk! Zouden jullie alsjeblieft een e-mailadres toe willen voegen aan jullie account? Zo kan ik jullie op de hoogte houden van alles rondom de Nationale Zorginnovatieprijs 2021. Voor vragen kun je mij bereiken op info@zorginnovatie.nl.
Succes!
Je kan mij sowieso mailen op lapman.wong@seriousgameacademy.com
Groet,
Lap-Man
Bedankt voor je snelle reactie! Ik zie inderdaad wat je bedoelt. Ik ga je handmatig toevoegen en zorg dat je op de hoogte blijft wat betreft de Nationale Zorginnovatieprijs 2021.
Groet,
Lieve