Met ons bedrijf zijn we al enkele jaren actief op het gebied van PROMs metingen. Tijdens de implementatie van de PROMs binnen ziekenhuizen zagen we keer op de keer de frustratie tussen patiënt en specialist:
Patiënt:
'Ik weet het niet (meer), waarom is me dit nooit verteld, had ik dat maar geweten, ik ben onzeker, angstig…'
Specialist:
'Waarom is mijn patiënt zo bang?, waarom heeft hij/zij dit niet gedaan?, hoezo is dit niet verteld?, waarom is hij/zij niet op de hoogte?, het staat toch op pagina 23 van de folder?'
In de meeste ziekenhuizen ontvangt de patiënt de informatie wel, maar dan in de vorm van een map met héél veel folders en brieven over de operatie/behandeling. Deze informatie wordt waarschijnlijk niet allemaal gelezen en zeker niet op het juiste moment. Hierdoor mist de patiënt soms de relevante informatie, die van belang is voor een goed verloop van de operatie, opname en nazorg.
Een goed moment, zo dachten wij, om de informatievoorziening / voorlichting binnen ziekenhuizen naar een hoger platform te tillen en te verbeteren.
Na een tijd bleek dat ziekenhuizen steeds meer behoefte kregen aan een persoonlijke app zodat ze meer interactie kunnen hebben met de patiënt. Dit kon niet via de anonieme Patient Journey App. Vandaar dat we Patient Journey App Personal hebben ontwikkeld waarmee de zorgverlener de patiënt persoonlijk kan ondersteunen gedurende de behandeling. Door middel van het stellen van vragen, uploaden van afbeeldingen en weergeven van een gepersonaliseerd behandelpad is er nu nog meer interactie mogelijk.