Neuro-Friendly Lifestyle
De mate waarin het brein functioneert is bepalend voor de werkzaamheden die we kunnen verrichten op een dag. Bij zorgprofessionals ligt overprikkeling continu op de loer, wat de kans op fouten en burn-out vergroot. Wij ontwikkelen een oplossing om mensen te ondersteunen in het vinden van hun optimale prikkelbalans; de Neuro-Friendly Lifestyle.
Utrecht
- Concept
- Ontwikkeling
- Testen
- Pilot
- Implementatie
- Opschaling
Over de innovatie
Concept
Korte omschrijving
Niet alleen bewuste keuzes maken over welke impulsen je laat binnenkomen, maar ook wanneer, hoe vaak en hoelang, dat noemen wij een neuro friendly lifestyle. Wij ontwikkelen een oplossing om mensen te ondersteunen in het vinden van hun eigen optimale prikkelbalans, zodat hun eigen filter goed is afgesteld. Op basis van neurowetenschappelijke kennis geeft onze methodiek feedback en inzicht in leefstijl, de werking en behoeftes van het brein, prikkelbalans en de invloed daarvan op welzijn en breinfuncties.
De innovatie bestaat uit een ontwikkelde theorie welke handvatten biedt voor de verdere diensten gericht op een neuro-friendly lifestyle. Werkgevers die aandacht willen besteden aan een neuro-friendly workspace, kunnen voor werknemers een pakket aanschaffen dat bestaat uit een workshop, verdiepende trainingen en webinars, consultancy en een digitale tool voor interactieve zelfmonitoring en begeleiding van het implementeren van een neuro-friendly lifestyle. Werknemers profiteren hiervan, maar ook de werkprocessen op de werkvloer.
De innovatie bestaat uit een ontwikkelde theorie welke handvatten biedt voor de verdere diensten gericht op een neuro-friendly lifestyle. Werkgevers die aandacht willen besteden aan een neuro-friendly workspace, kunnen voor werknemers een pakket aanschaffen dat bestaat uit een workshop, verdiepende trainingen en webinars, consultancy en een digitale tool voor interactieve zelfmonitoring en begeleiding van het implementeren van een neuro-friendly lifestyle. Werknemers profiteren hiervan, maar ook de werkprocessen op de werkvloer.
Probleemstelling
Het is tegenwoordig moeilijker dan ooit om je aandacht te richten op wat écht belangrijk is in het leven. Door de huidige technologie staan we altijd ‘aan’ en is er een vrijwel constante stroom aan externe prikkels. Wanneer je aandacht geeft aan alles wat op je pad komt - werk, familie, relaties, sport, social media, nieuws etc - raakt het brein overspoeld met informatie. De breinfuncties lijden hieronder waardoor je oa minder goed kunt nadenken, concentreren en functioneren. Stress, ongemak en het gevoel van controleverlies zijn het gevolg. Een optimale prikkelbalans, door het filteren van de juiste input, is essentieel voor goede prestaties op de werkvloer en een gezond leven.
Professionals in de gezondheidszorg vormen een belangrijke risicogroep voor overprikkeling. Langdurige overprikkeling leidt tot suboptimale werkprestaties wat het risico op medische fouten vergroot en psychische klachten met arbeidsverzuim in de hand werkt. Dit heeft grote economische en ethische gevolgen.
Arbeidsverzuim wegens psychische klachten zoals burn-out, brengen vaak grote kosten voor de organisatie met zich mee. Zo meet Arboned (2018) een gemiddelde van 220 verzuimdagen per medewerker die zich ziekmeldt met een burn-out. Dit waren in 2016 nog maar 167 dagen. Een dag verzuim kost de werkgever gemiddeld 250 euro per dag, wat bij een fulltime werknemer met een ziekteperiode van 5 maanden neerkomt op totaalkosten van 25.000 euro. Daarnaast brengt burn-out ook maatschappelijke kosten met zich mee door verzuim in andere rollen zoals het ouderschap en sociale participatie. Dit vergroot ook weer de kans op isolement en andere psychische problemen zoals depressie, met langer arbeidsverzuim en daarmee hogere verzuimkosten tot gevolg (richtlijn Burn-out NVAB, 2011). In Nederland worden de jaarlijkse verzuimkosten gerelateerd aan een burn-out begroot op 1,8 miljard euro.
De economische gevolgen bij medische fouten zijn groot voor zorginstellingen in Nederland. Uit een onderzoek in Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, van arts-jurist-onderzoeker Désirée Klemann, komt naar voren dat in de periode van 2007 tot 2016 de totale schadelast in Nederland € 229.191.033 bedroeg. Dit zijn niet de enige kosten die worden gemaakt, naast het uitkeren van de schadeclaim is de werknemer tevens voor een langere tijd verminderd inzetbaar. Het zorgvuldig afhandelen van de claim kost de betrokken werknemer veel tijd en energie en rechtszaken nemen gemakkelijk 1 tot 2 jaar in beslag.
Naast de kosten voor de zorginstellingen ervaart de werknemer zelf ook een gezondheidslast. Dit kan worden uitgedrukt in het aantal Disability Adjusted Life Years (DALY’s). Het aantal DALY’s per ziekte bestaat uit de som van het aantal jaren dat mensen korter leeft door de ziekte (verloren levensjaren) en het verlies aan kwaliteit van leven door de ziekte (ziektejaarequivalenten). Volgens de Volksgezondheid Toekomst Verkenning bedraagt overspannenheid en burn-out in 2018 46.500 DALY’s. Een DALY heeft in Nederland een maatschappelijke waarde van € 77.000. Omgerekend komt dit voor 2018 neer op 3.5 biljoen euro.
Wij zijn ervan overtuigd dat een neuro-friendly workspace bijdraagt aan een afname in psychische klachten van overbelasting en in het aantal gemaakte fouten.
Professionals in de gezondheidszorg vormen een belangrijke risicogroep voor overprikkeling. Langdurige overprikkeling leidt tot suboptimale werkprestaties wat het risico op medische fouten vergroot en psychische klachten met arbeidsverzuim in de hand werkt. Dit heeft grote economische en ethische gevolgen.
Arbeidsverzuim wegens psychische klachten zoals burn-out, brengen vaak grote kosten voor de organisatie met zich mee. Zo meet Arboned (2018) een gemiddelde van 220 verzuimdagen per medewerker die zich ziekmeldt met een burn-out. Dit waren in 2016 nog maar 167 dagen. Een dag verzuim kost de werkgever gemiddeld 250 euro per dag, wat bij een fulltime werknemer met een ziekteperiode van 5 maanden neerkomt op totaalkosten van 25.000 euro. Daarnaast brengt burn-out ook maatschappelijke kosten met zich mee door verzuim in andere rollen zoals het ouderschap en sociale participatie. Dit vergroot ook weer de kans op isolement en andere psychische problemen zoals depressie, met langer arbeidsverzuim en daarmee hogere verzuimkosten tot gevolg (richtlijn Burn-out NVAB, 2011). In Nederland worden de jaarlijkse verzuimkosten gerelateerd aan een burn-out begroot op 1,8 miljard euro.
De economische gevolgen bij medische fouten zijn groot voor zorginstellingen in Nederland. Uit een onderzoek in Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde, van arts-jurist-onderzoeker Désirée Klemann, komt naar voren dat in de periode van 2007 tot 2016 de totale schadelast in Nederland € 229.191.033 bedroeg. Dit zijn niet de enige kosten die worden gemaakt, naast het uitkeren van de schadeclaim is de werknemer tevens voor een langere tijd verminderd inzetbaar. Het zorgvuldig afhandelen van de claim kost de betrokken werknemer veel tijd en energie en rechtszaken nemen gemakkelijk 1 tot 2 jaar in beslag.
Naast de kosten voor de zorginstellingen ervaart de werknemer zelf ook een gezondheidslast. Dit kan worden uitgedrukt in het aantal Disability Adjusted Life Years (DALY’s). Het aantal DALY’s per ziekte bestaat uit de som van het aantal jaren dat mensen korter leeft door de ziekte (verloren levensjaren) en het verlies aan kwaliteit van leven door de ziekte (ziektejaarequivalenten). Volgens de Volksgezondheid Toekomst Verkenning bedraagt overspannenheid en burn-out in 2018 46.500 DALY’s. Een DALY heeft in Nederland een maatschappelijke waarde van € 77.000. Omgerekend komt dit voor 2018 neer op 3.5 biljoen euro.
Wij zijn ervan overtuigd dat een neuro-friendly workspace bijdraagt aan een afname in psychische klachten van overbelasting en in het aantal gemaakte fouten.
Oplossing
Middels een neuro-friendly lifestyle zorg je ervoor dat er bewuste keuzes worden gemaakt over welke impulsen je het brein laat binnenkomen en welke je ontwijkt. Aan de hand van neurowetenschappelijke kennis krijgen mensen kennis en inzicht over de werking en behoeftes van hun eigen brein. Hoe kun je het brein gezond houden en de volle capaciteit ervan benutten? Wat is een ideale prikkel balans en welke invloed heeft die op het welzijn? De neuro-friendly lifestyle helpt bij het genereren van die juiste impulsbalans tussen onderprikkeling en overprikkeling van het brein. Middels kennis uit de gedragswetenschap begeleiden we mensen in het aanpassen van hun gedrag. Hiermee verwachten we dat mensen meer bewuste keuzes zullen maken ter bescherming van hun zenuwstelsel, niet alleen op het werk, maar ook thuis. De rust en productiviteit die zij daarmee gaan ervaren vergroten het (werk)geluk en vormen een goede basis ter voorkoming van psychische problemen.
De meerdere jaren werkervaring van Janna als arts en Joni als psycholoog hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van dit product. Niet alleen hebben we veel ervaring in cliëntcontact opgedaan, maar ook hebben we zelf de positie van overprikkelde werknemer ervaren.
Een werkgever kan een pakket afnemen bij ons bestaande uit een workshop, training, webinar/app inlogcodes met toegang voor 1 jaar en een eenmalig consultancy advies. De workshop duurt 2 uur waarin de medewerkers kennismaken met de theorie, de training duurt 4 uur waarbij we uitgebreid stilstaan bij gedragsverandering van de medewerkers en het gebruik van de app/webinar. Omdat gedragsverandering niet in één training bereikt wordt, zullen medewerkers het hele jaar ondersteund worden met de app of een interactieve website. In het consultancy advies worden werkprocessen getoetst op de NFL-style theorie en krijgt een werkgever praktische adviezen hoe deze processen NFL te maken danwel behouden.
De meerdere jaren werkervaring van Janna als arts en Joni als psycholoog hebben bijgedragen aan de ontwikkeling van dit product. Niet alleen hebben we veel ervaring in cliëntcontact opgedaan, maar ook hebben we zelf de positie van overprikkelde werknemer ervaren.
Een werkgever kan een pakket afnemen bij ons bestaande uit een workshop, training, webinar/app inlogcodes met toegang voor 1 jaar en een eenmalig consultancy advies. De workshop duurt 2 uur waarin de medewerkers kennismaken met de theorie, de training duurt 4 uur waarbij we uitgebreid stilstaan bij gedragsverandering van de medewerkers en het gebruik van de app/webinar. Omdat gedragsverandering niet in één training bereikt wordt, zullen medewerkers het hele jaar ondersteund worden met de app of een interactieve website. In het consultancy advies worden werkprocessen getoetst op de NFL-style theorie en krijgt een werkgever praktische adviezen hoe deze processen NFL te maken danwel behouden.
Unieke kenmerken
Onze oplossing onderscheidt zich van vele andere oplossingen omdat in de onderbouwing een relatief nieuw wetenschappelijk veld wordt gebruikt; de gedragsneurowetenschappen. Daarnaast vormt het omgaan met technologie in het dagelijks leven een onderdeel van de leefstijl, waarbij andere leefstijl adviezen dit aspect vaak buiten wegen laten. Het is tegenwoordig de kunst om in een continu veranderende omgeving de prikkel balans goed te houden. Mindfulness, meditatie en yoga dragen daaraan bij, maar niet iedereen kan yogadocent worden of zich het monnikenleven veroorloven. Bovendien zijn deze methodes erop gericht om even prikkelvrij te zijn. Dat is heel iets anders dan zelf doorlopend controle nemen over hoe je met prikkels omgaat. Er valt niet te ontsnappen aan de huidige cultuur, dus moeten we leren er goed mee om te gaan. De tools die worden ontwikkeld vanuit neuro-friendly lifestyle zullen mensen hierbij ondersteunen.
Ook onderscheidt ons product zich omdat het doel is mensen te verbinden middels technologie ten goede van een prikkelbalans. Het doel is om een wereldwijde beweging op gang te brengen waardoor neuro-zelfzorg een normaal onderdeel van het leven is. We hopen dat het gemakkelijker wordt voor mensen om bijvoorbeeld op social media te delen ´even prikkelbalans herstellen, niet bereikbaar tot maandag #NFL’. Dat we elkaar eraan herinneren het prikkelbalans goed te houden, want gedragsverandering gaat gemakkelijker als de omgeving mee doet.
Ook onderscheidt ons product zich omdat het doel is mensen te verbinden middels technologie ten goede van een prikkelbalans. Het doel is om een wereldwijde beweging op gang te brengen waardoor neuro-zelfzorg een normaal onderdeel van het leven is. We hopen dat het gemakkelijker wordt voor mensen om bijvoorbeeld op social media te delen ´even prikkelbalans herstellen, niet bereikbaar tot maandag #NFL’. Dat we elkaar eraan herinneren het prikkelbalans goed te houden, want gedragsverandering gaat gemakkelijker als de omgeving mee doet.
Ontwikkeling
Beschrijving technologie of dienst
Er zijn diverse diensten die we uiteindelijk willen aanbieden in de naam van Neuro-friendly lifestyle (NFL). Wij bieden een volledig NFL pakket aan bestaande uit de volgende onderdelen:
- een workshop ter kennismaking met het concept van NFL;
- verdiepende trainingen en webinars;
- individuele coaching of teamcoaching;
- consultancy en advies aan werkgevers voor een neuro-friendly workspace;
- digitale tool (middels een app of interactieve website) voor een persoonlijke NFL omgeving (denk aan e-health). Hierin worden mensen begeleid naar het vinden en behouden van hun optimale prikkelbalans. Er zit een risicometer in die bijhoudt of je overprikkeld (of onderprikkeld) bent. Deze informatie kan geanonimiseerd naar de werkgever gestuurd worden.
In een volgend stadium zal deze informatie automatisch worden aangevuld met sensorische informatie relevant voor NFL (slapen, beweging, hartcoherentie, ademhaling, EEG) zodat de gebruiker wordt geïnformeerd op het moment dat overprikkeling dreigt en de gebruiker zelf een bewuste actie dient in te zetten.
Afhankelijk van de doelgroep bieden we een afgestemde dienst aan.
- een workshop ter kennismaking met het concept van NFL;
- verdiepende trainingen en webinars;
- individuele coaching of teamcoaching;
- consultancy en advies aan werkgevers voor een neuro-friendly workspace;
- digitale tool (middels een app of interactieve website) voor een persoonlijke NFL omgeving (denk aan e-health). Hierin worden mensen begeleid naar het vinden en behouden van hun optimale prikkelbalans. Er zit een risicometer in die bijhoudt of je overprikkeld (of onderprikkeld) bent. Deze informatie kan geanonimiseerd naar de werkgever gestuurd worden.
In een volgend stadium zal deze informatie automatisch worden aangevuld met sensorische informatie relevant voor NFL (slapen, beweging, hartcoherentie, ademhaling, EEG) zodat de gebruiker wordt geïnformeerd op het moment dat overprikkeling dreigt en de gebruiker zelf een bewuste actie dient in te zetten.
Afhankelijk van de doelgroep bieden we een afgestemde dienst aan.
Concurrentie
Op de markt zijn diverse producten ontwikkeld ter voorkoming van burn-out en vermindering van stress. Deze producten worden vaak aangeboden door GGZ gerelateerde instellingen. Wij willen de zelfzorg ten aanzien van prikkels normaliseren en niet verbinden aan GGZ/mental health.
Daarnaast zijn er diverse leefstijl interventies/aanbieders, echter focussen zij vaak op de biologische aspecten zoals voeding, slapen, beweging. Een optimaal prikkelbalans is meer dan dat.
Uiteindelijk worden er vanuit de alternatieve geneeskunde producten aangeboden, echter een groot publiek voelt zich hier niet door aangesproken in verband met het vaak zweverige/spirituele karakter. Onze theorie onderbouwen wij zover mogelijk met wetenschap. We combineren kennis van de neurowetenschap met kennis van de gedragswetenschap.
Onze innovatie biedt een integrale oplossing, waarin we meegaan met de tijd. De tijd waarin technologie en alle mogelijkheden van de toekomst onze vriend zijn, mits we ons brein op de juiste manier gebruiken en beschermen. Zodat we onze hersencapaciteit volledig kunnen benutten voor wat er echt belangrijk is.
Daarnaast zijn er diverse leefstijl interventies/aanbieders, echter focussen zij vaak op de biologische aspecten zoals voeding, slapen, beweging. Een optimaal prikkelbalans is meer dan dat.
Uiteindelijk worden er vanuit de alternatieve geneeskunde producten aangeboden, echter een groot publiek voelt zich hier niet door aangesproken in verband met het vaak zweverige/spirituele karakter. Onze theorie onderbouwen wij zover mogelijk met wetenschap. We combineren kennis van de neurowetenschap met kennis van de gedragswetenschap.
Onze innovatie biedt een integrale oplossing, waarin we meegaan met de tijd. De tijd waarin technologie en alle mogelijkheden van de toekomst onze vriend zijn, mits we ons brein op de juiste manier gebruiken en beschermen. Zodat we onze hersencapaciteit volledig kunnen benutten voor wat er echt belangrijk is.
Doelgroep
Ons NFL gedachtegoed is relevant voor diverse doelgroepen, waarvoor we maatwerk kunnen leveren. Aanvankelijk richten wij ons op werkgevers en werknemers bij zorgorganisaties. Een branche waar de werkdruk hoog is en de hulpverleners soms te weinig toekomen aan zorg voor zichzelf. Door breinoverbelasting hebben medewerkers in de zorg een hoger risico op een burn-out en neemt het risico op het maken van medische fouten of het stellen van foute diagnoses toe. Allemaal zaken die zeer ernstige gevolgen kunnen hebben. Organisaties die behoren tot de doelgroep zijn GGZ-instellingen, thuiszorgorganisaties, ziekenhuizen, huisartspraktijken en GGD'en.
Het NFL gedachtegoed gaat verder. Het is ook een middel dat voor cliënten zelf ingezet kan worden ter ondersteuning aan de behandeling. Wij zullen ons echter vooral richten op preventie. Door het handhaven van een NFL-style worden (geestelijke) problemen voorkomen en kunnen mensen gezonder leven. Ieder mens kan hier dan ook van profiteren en het is ons doel om een internationale NFL-community op te richten.
Het NFL gedachtegoed gaat verder. Het is ook een middel dat voor cliënten zelf ingezet kan worden ter ondersteuning aan de behandeling. Wij zullen ons echter vooral richten op preventie. Door het handhaven van een NFL-style worden (geestelijke) problemen voorkomen en kunnen mensen gezonder leven. Ieder mens kan hier dan ook van profiteren en het is ons doel om een internationale NFL-community op te richten.
Verdienmodel
Inkomsten
Tijdens de eerste fase van de ontwikkeling zullen inkomsten met name bestaan uit betrokkenheid en input van workshop deelnemer. Middels workshops en trainingen zullen we de eerste maanden het NFL gedachtegoed verspreiden. We testen en versterken hiermee de theorie, terwijl we ondertussen verder ontwikkelen aan de digitale tool. Van een website gaan we naar een interactieve website, naar een app. Wanneer de eerste versie in de lucht is beginnen we met het verkopen van licenties. Een abonnement kost per persoon 5,- per maand. Werkgevers kunnen uiteraard meerdere onderdelen uit het NFL pakket afnemen. Er zijn dan ook eenmalige implementatie kosten.
We zullen nieuwe functionaliteiten blijven toevoegen aan de website/app waarmee in het tweede jaar ook de prijs van de licenties zal stijgen.
Een zorginstelling die een NFL pakket bij ons afneemt voor 30 werknemers ontvangt een workshop (300 euro), training (500 euro), webinar van 15 euro per medewerker (30x15= 450 euro), consultancy advies (300 euro) en voor de medewerkers login codes voor 1 jaar van 5 euro per maand (30x60 =1800 euro). Dit bedraagt in totaal 3050 euro in het eerste jaar van afname, vanaf het 2e jaar kunnen instellingen de abonnementen voor hun werknemers aanhouden, dit zal 1800 euro per jaar inkomsten opleveren. Uitgaande dat we in het eerste jaar 8 zorginstellingen met in totaal 240 medewerkers binnenhalen.
Na het eerste jaar is het voor organisaties mogelijk om per jaar een verlenging aan te vragen voor de inlogcodes van de abonnementen of werknemers kunnen particulier verder gaan. We verwachten dat gemiddeld per jaar 50% van de abonnementen zullen worden verlengd.
Kosten
In de eerste fase van de productontwikkeling bedragen de kosten met name tijdsinvestering van onszelf, Joni en Janna, tijd in de ontwikkeling van de theorie, de workshops, trainingen, webinars en uitdenken van de digitale tool. De kosten zullen verder bestaan uit reiskosten, huur ruimte, PR, ontwikkeling materialen, website domeinnaam, website ontwikkeling, design van eindproduct.
De grootste kosteninvestering zit in het ontwikkelen van de digitale tool (interactie website e/o app) en de ureninvestering van onszelf. We denken voor de eerste versie aan een investering van 30.000 voor de ontwikkeling van de tool. Daarna zullen we blijven doorontwikkelen en nieuwe functionaliteiten toevoegen.
Wanneer we in het eerste jaar 8 zorginstellingen met gemiddeld 30 medewerkers en het tweede jaar 10 zorginstellingen met gemiddeld 50 medewerkers kunnen contracteren die het hele NFL pakket afnemen, kan de investering in het 2e jaar worden terugverdiend. Vanaf jaar 3 zullen we de uren die we zelf maken gaan uitbetalen aan onszelf. In de eerste 2 jaar gebruiken we onze persoonlijke ureninzet als investering in het bedrijf.
Qua groeiscenario gaan we nu uit van een groei van 8 zorginstellingen in het eerste jaar en 10 in het tweede jaar en 20 in het derde jaar. Daarmee kunnen we ook middelen reserveren voor de verdere ontwikkeling van de tool. Omdat we daarnaast inkomen genieten uit andere werkzaamheden kunnen we op deze manier onze inkomsten direct omzetten in investeringen voor verdere ontwikkeling. In de loop van het derde jaar gaan we bij groei ook inkomen genereren. In de loop van het tweede jaar verwachten we break even te gaan draaien.
We hebben verschillende scenario's van het verdienmodel, compleet met alle variabelen (te verwachten inkomsten en uitgaven) in een Excel begroting uitgewerkt.
Daarnaast sluiten we bij het onderdeel opschaling af me een zeer interessante financiële prognose... Lees daar meer
Tijdens de eerste fase van de ontwikkeling zullen inkomsten met name bestaan uit betrokkenheid en input van workshop deelnemer. Middels workshops en trainingen zullen we de eerste maanden het NFL gedachtegoed verspreiden. We testen en versterken hiermee de theorie, terwijl we ondertussen verder ontwikkelen aan de digitale tool. Van een website gaan we naar een interactieve website, naar een app. Wanneer de eerste versie in de lucht is beginnen we met het verkopen van licenties. Een abonnement kost per persoon 5,- per maand. Werkgevers kunnen uiteraard meerdere onderdelen uit het NFL pakket afnemen. Er zijn dan ook eenmalige implementatie kosten.
We zullen nieuwe functionaliteiten blijven toevoegen aan de website/app waarmee in het tweede jaar ook de prijs van de licenties zal stijgen.
Een zorginstelling die een NFL pakket bij ons afneemt voor 30 werknemers ontvangt een workshop (300 euro), training (500 euro), webinar van 15 euro per medewerker (30x15= 450 euro), consultancy advies (300 euro) en voor de medewerkers login codes voor 1 jaar van 5 euro per maand (30x60 =1800 euro). Dit bedraagt in totaal 3050 euro in het eerste jaar van afname, vanaf het 2e jaar kunnen instellingen de abonnementen voor hun werknemers aanhouden, dit zal 1800 euro per jaar inkomsten opleveren. Uitgaande dat we in het eerste jaar 8 zorginstellingen met in totaal 240 medewerkers binnenhalen.
Na het eerste jaar is het voor organisaties mogelijk om per jaar een verlenging aan te vragen voor de inlogcodes van de abonnementen of werknemers kunnen particulier verder gaan. We verwachten dat gemiddeld per jaar 50% van de abonnementen zullen worden verlengd.
Kosten
In de eerste fase van de productontwikkeling bedragen de kosten met name tijdsinvestering van onszelf, Joni en Janna, tijd in de ontwikkeling van de theorie, de workshops, trainingen, webinars en uitdenken van de digitale tool. De kosten zullen verder bestaan uit reiskosten, huur ruimte, PR, ontwikkeling materialen, website domeinnaam, website ontwikkeling, design van eindproduct.
De grootste kosteninvestering zit in het ontwikkelen van de digitale tool (interactie website e/o app) en de ureninvestering van onszelf. We denken voor de eerste versie aan een investering van 30.000 voor de ontwikkeling van de tool. Daarna zullen we blijven doorontwikkelen en nieuwe functionaliteiten toevoegen.
Wanneer we in het eerste jaar 8 zorginstellingen met gemiddeld 30 medewerkers en het tweede jaar 10 zorginstellingen met gemiddeld 50 medewerkers kunnen contracteren die het hele NFL pakket afnemen, kan de investering in het 2e jaar worden terugverdiend. Vanaf jaar 3 zullen we de uren die we zelf maken gaan uitbetalen aan onszelf. In de eerste 2 jaar gebruiken we onze persoonlijke ureninzet als investering in het bedrijf.
Qua groeiscenario gaan we nu uit van een groei van 8 zorginstellingen in het eerste jaar en 10 in het tweede jaar en 20 in het derde jaar. Daarmee kunnen we ook middelen reserveren voor de verdere ontwikkeling van de tool. Omdat we daarnaast inkomen genieten uit andere werkzaamheden kunnen we op deze manier onze inkomsten direct omzetten in investeringen voor verdere ontwikkeling. In de loop van het derde jaar gaan we bij groei ook inkomen genereren. In de loop van het tweede jaar verwachten we break even te gaan draaien.
We hebben verschillende scenario's van het verdienmodel, compleet met alle variabelen (te verwachten inkomsten en uitgaven) in een Excel begroting uitgewerkt.
Daarnaast sluiten we bij het onderdeel opschaling af me een zeer interessante financiële prognose... Lees daar meer
Intellectueel eigendom
De theorie, de workshop en de tool vallen onder onze IP en zullen we in ieder geval registreren onder auteursrecht. Ook onze merknaam en websites zullen we laten registreren.
Testen
Doelstelling testfase
Stapsgewijs ontwikkelen we onze diensten en producten, we gaan daarbij gebruiken maken van de SCRUM methode. We bedenken per sprint de userstories en testen die bij potentiele gebruikers. Dan gaan we ontwikkelen en leveren we een eerste dienst op. Deze testen we vervolgens bij de gebruiker of het aansluit en voldoet aan de wensen. Zo weten we zeker dat we continue toegevoegde waarde aan de gebruiker kunnen bieden en vermijden we het riscio om veel geld en tijd in ontwikkeling te steken om er vervolgens achter te komen dat we niet de juiste essentie hebben weten over te brengen.
Ook betrekken we mensen vanaf het eerste moment, dat is namelijk al de start van het bouwen aan de NFL Community.
Ook betrekken we mensen vanaf het eerste moment, dat is namelijk al de start van het bouwen aan de NFL Community.
Beschrijving testfase
Stap 1 is het testen van de theorie. Is de eerste workshop begrijpbaar voor mensen, raakt het ze, sluit het aan bij behoeften? Vervolgens ontwikkelen we op deze manier een uitgebreide training, die we vervolgens ondersteunen met een website, die we vervolgens ondersteunen met een digitale tool en zo verder.
Voor stap 1 zijn we met 30 mensen uit onze directe omgeving in gesprek gegaan. We hebben met hen onze observaties gedeeld en het concept van neuro-friendly lifestyle (NFL) voorgelegd. Een groot deel van hun zal aanwezig zijn bij de eerste workshop. Daarvoor willen we nog een 'werkweekend' in spelvorm organiseren. Wanneer we middels leuke methodes aan de slag gaan om de workshop verder te ontwikkelen.
Voor stap 2 gaan we beide met onze huidige werkgevers in gesprek (beide vallen onder de doelgroep zorginstelling) om te vragen of ze mee willen draaien in de eerste pilot met een training voor werknemers.
Voor stap 1 zijn we met 30 mensen uit onze directe omgeving in gesprek gegaan. We hebben met hen onze observaties gedeeld en het concept van neuro-friendly lifestyle (NFL) voorgelegd. Een groot deel van hun zal aanwezig zijn bij de eerste workshop. Daarvoor willen we nog een 'werkweekend' in spelvorm organiseren. Wanneer we middels leuke methodes aan de slag gaan om de workshop verder te ontwikkelen.
Voor stap 2 gaan we beide met onze huidige werkgevers in gesprek (beide vallen onder de doelgroep zorginstelling) om te vragen of ze mee willen draaien in de eerste pilot met een training voor werknemers.
Aantal proefpersonen
Grootste deel proefpersonen is in de leeftijdscategorie 25-40 jaar. Ze zijn allemaal hoog opgeleid, en werken of studeren. Grootste deel woont in de randstad (Amsterdam/Utrecht). De proefpersonen hadden diverse werkzaamheden wisselend van arts, psycholoog, kunsthistoricus, kunstenaar, welzijnswerkster en onderwijsspecialist.
Testresultaten
Uit de gesprekken met mensen in onze omgeving bleek dat de proefpersonen zich erg aangesproken voelen door het concept en er graag meer over willen weten. Ze zijn bereid een bedrag te betalen voor een workshop en zijn erg benieuwd naar het eindresultaat met de interactieve website/app.
Een aantal proefpersonen merkten terecht op dat voor hen het gebruik zal afhangen van de aantrekkelijkheid/design van het product en gebruiksvriendelijkheid. Het gebruik van het product moet niet te veel extra impulsen geven op een dag.
Een aantal proefpersonen merkten terecht op dat voor hen het gebruik zal afhangen van de aantrekkelijkheid/design van het product en gebruiksvriendelijkheid. Het gebruik van het product moet niet te veel extra impulsen geven op een dag.
Uitdagingen
- een interactief digitaal product ontwikkelen waarbij gegevens van de mensen invoeren of meetresultaten goed beveiligd zijn en niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan ondersteuning van mensen zelf.
- Aan doelgroep duidelijk kunnen maken wat ons product onderscheidt van andere producten op de markt
- Investeerders vinden die geloven in het concept en willen investeren in de digitale tool. De mogelijkheden daarin zijn oneindig. Het vereist vakmanschap om een tool te ontwikkelen die heel intuitief en gebruiksvriendelijk, vrij van bugs, waardoor mensen het niet als extra tijdsverlies ervaren, maar er zo veel toegevoegde waarde uit halen dat ze het trouw blijven gebruiken.
- Aan doelgroep duidelijk kunnen maken wat ons product onderscheidt van andere producten op de markt
- Investeerders vinden die geloven in het concept en willen investeren in de digitale tool. De mogelijkheden daarin zijn oneindig. Het vereist vakmanschap om een tool te ontwikkelen die heel intuitief en gebruiksvriendelijk, vrij van bugs, waardoor mensen het niet als extra tijdsverlies ervaren, maar er zo veel toegevoegde waarde uit halen dat ze het trouw blijven gebruiken.
Pilot
Beschrijving pilotfase
Fase 1:
De pilotfase zullen wij gaan beginnen in mei 2019, dan zullen wij de eerste workshop uitvoeren om mensen kennis te laten maken met onze theorie. Tijdens de workshop leren we mensen de basistheorie over het brein en processen die invloed hebben op de impulsverwerking en optimale impulsbalans van het brein. We laten mensen zelf aan de slag gaan door een grafiek te maken van de impulsbelasting van een werkdag, weekenddag en een volledige week. Na deze workshop bieden we hen verdiepende webinars aan, afhankelijk van de thema's die aandacht behoeven afgeleid van de prikkelgrafiek. Voor en na de workshop laten we mensen een aantal vragen beantwoorden over prikkelverwerking en welzijn.
We zullen meerdere workshops uitvoeren met diverse groepen en schatten ongeveer 100 tot 200 mensen, met verschillende achtergronden een workshop aan te bieden in 2019.
Fase 2:
In deze fase is de interactieve app ontwikkeld en gaan we aan de slag met een focusgroep om de aspecten van de app te testen en door te ontwikkelen.
Fase 3:
In deze fase bieden we het complete pakket (workshop, training, webinars, 1 jaar app voor werknemers en consultancy) aan bij een organisatie en gaan dit gehele traject nauwkeurig registreren en evalueren om het proces te optimaliseren. Daarbij zullen we we ook weer een nulmeting, tussenmetingen en eindmeting doen aan de hand van vragenlijsten.
De pilotfase zullen wij gaan beginnen in mei 2019, dan zullen wij de eerste workshop uitvoeren om mensen kennis te laten maken met onze theorie. Tijdens de workshop leren we mensen de basistheorie over het brein en processen die invloed hebben op de impulsverwerking en optimale impulsbalans van het brein. We laten mensen zelf aan de slag gaan door een grafiek te maken van de impulsbelasting van een werkdag, weekenddag en een volledige week. Na deze workshop bieden we hen verdiepende webinars aan, afhankelijk van de thema's die aandacht behoeven afgeleid van de prikkelgrafiek. Voor en na de workshop laten we mensen een aantal vragen beantwoorden over prikkelverwerking en welzijn.
We zullen meerdere workshops uitvoeren met diverse groepen en schatten ongeveer 100 tot 200 mensen, met verschillende achtergronden een workshop aan te bieden in 2019.
Fase 2:
In deze fase is de interactieve app ontwikkeld en gaan we aan de slag met een focusgroep om de aspecten van de app te testen en door te ontwikkelen.
Fase 3:
In deze fase bieden we het complete pakket (workshop, training, webinars, 1 jaar app voor werknemers en consultancy) aan bij een organisatie en gaan dit gehele traject nauwkeurig registreren en evalueren om het proces te optimaliseren. Daarbij zullen we we ook weer een nulmeting, tussenmetingen en eindmeting doen aan de hand van vragenlijsten.
Aantal gebruikers pilot
11-100
Betrokken partners
Partners die we gaan betrekken:
- GGZ instellingen
- Thuiszorgorganisatie
- GGD
- U-center
- KPN-health
- GGZ instellingen
- Thuiszorgorganisatie
- GGD
- U-center
- KPN-health
Maatschappelijke effecten
Met deze innovatie willen wij graag een internationale beweging in gang zetten die zelfzorg ten aanzien van prikkelbelasting van het brein/zenuwstelsel normaliseert. Een community opbouwen waarbij men wereldwijd aandacht heeft voor goede zelfzorg; Neuro-friendly Lifestyle, #NFL. Daarbij hopen we ook dat deze innovatie bijdraagt aan het voorkomen van de toenemende (vaak werkgerelateerde) psychische problematiek in een wereld die onderhevig is aan veranderingen die elkaar steeds sneller opvolgen en waarbij de technologie een steeds grotere impact krijgt op ons dagelijks leven. We denken dat deze universele, collectieve preventie tool toekomstbestendig is en bijdraagt aan het hebben van meer grip op geluk thuis en op het werk.
Onderzoeksresultaten
De onderzoeksresultaten zullen pas vanaf mei gegenereerd worden. Aspecten die we belangrijk vinden om resultaten over te verkrijgen zijn:
- Wat zijn sterke elementen uit de theorie voor jou als werknemer?
- Welke elementen ontbreken nog wat jou betreft?
- Hoe draagt het concept bij aan voorkomen van overprikkeling/burn out?
- Wat/welke functies zijn belangrijk in het gebruik van een product?
- Hoevaak per dag/week/maand zou jij het product (willen) gebruiken?
- Hoeveel ben je bereid te betalen per maand voor een product?
- Zie je mogelijkheden voor implementatie van deze tool binnen de organisatie?
- Wat zijn sterke elementen uit de theorie voor jou als werknemer?
- Welke elementen ontbreken nog wat jou betreft?
- Hoe draagt het concept bij aan voorkomen van overprikkeling/burn out?
- Wat/welke functies zijn belangrijk in het gebruik van een product?
- Hoevaak per dag/week/maand zou jij het product (willen) gebruiken?
- Hoeveel ben je bereid te betalen per maand voor een product?
- Zie je mogelijkheden voor implementatie van deze tool binnen de organisatie?
Implementatie
Organisatie
Type organisatie: Joint Venture, waarbij Janna en Joni beiden vanuit hun zelfstandige eenmanszaak handelen onder de naam van Neuro-friendly lifestyle. Het eigenaarschap is 50-50 verdeeld.
Een blended service organisatie die digitale producten en diensten aanbiedt.
Janna zal in verband met werk per juli 2019 emigreren naar Canada en vanuit daar bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het product. Zij heeft daar in verband met het verkrijgen van een verblijfs- en werkvisum een aantal maanden veel tijd om te investeren in de productontwikkeling. Daarnaast zal zij zo nodig naar Nederland vliegen voor de doorontwikkeling van het product. Ook zal zij het concept in Canada gaan uittesten en zich op de Noord-Amerikaanse markt richten. Dit zal het startpunt zijn van de internationale NFL-community.
Janna en Joni fungeren in eerste instantie als eigenaar, trainer en consultant. Bij succes zullen we op ZZP-basis externe trainers aantrekken.
Een blended service organisatie die digitale producten en diensten aanbiedt.
Janna zal in verband met werk per juli 2019 emigreren naar Canada en vanuit daar bijdragen aan de verdere ontwikkeling van het product. Zij heeft daar in verband met het verkrijgen van een verblijfs- en werkvisum een aantal maanden veel tijd om te investeren in de productontwikkeling. Daarnaast zal zij zo nodig naar Nederland vliegen voor de doorontwikkeling van het product. Ook zal zij het concept in Canada gaan uittesten en zich op de Noord-Amerikaanse markt richten. Dit zal het startpunt zijn van de internationale NFL-community.
Janna en Joni fungeren in eerste instantie als eigenaar, trainer en consultant. Bij succes zullen we op ZZP-basis externe trainers aantrekken.
Ondernemer
De ondernemers zijn Joni Hendriks en Janna van der Zand.
Joni is een afgestudeerde psycholoog met werkervaring als manager, coach en trainer en momenteel werkzaam bij GGZ-instelling U-center als business intelligence analist. Expertise op het gebied van gedragsverandering, burn-out, procesverbetering en op ontwikkeling van tools en ICT in de zorg. Ze heeft bijgedragen aan de vernieuwing van de website van U-center.
Janna is afgestudeerd als jeugdarts KNMG en heeft voornamelijk werkzaamheden verricht in de preventieve gezondheidszorg. Daarnaast geeft zij on-line trainingen over psychische gezondheid van vluchtelingenkinderen.
Beiden hebben ervaring met de voordelen van een neurofriendly lifestyle en voelen zich daardoor extra gemotiveerd deze ervaringen te delen - ook vanuit een wetenschappelijke basis.
Joni is een afgestudeerde psycholoog met werkervaring als manager, coach en trainer en momenteel werkzaam bij GGZ-instelling U-center als business intelligence analist. Expertise op het gebied van gedragsverandering, burn-out, procesverbetering en op ontwikkeling van tools en ICT in de zorg. Ze heeft bijgedragen aan de vernieuwing van de website van U-center.
Janna is afgestudeerd als jeugdarts KNMG en heeft voornamelijk werkzaamheden verricht in de preventieve gezondheidszorg. Daarnaast geeft zij on-line trainingen over psychische gezondheid van vluchtelingenkinderen.
Beiden hebben ervaring met de voordelen van een neurofriendly lifestyle en voelen zich daardoor extra gemotiveerd deze ervaringen te delen - ook vanuit een wetenschappelijke basis.
Implementatiestrategie
Via de werkgevers verspreiden we het NFL concept onder werknemers, zo wordt een start gemaakt aan het bouwen van de NFL community. We verwachten dat gebruikers dit verder gaan verspreiden in hun omgeving en sturen hier ook op aan #NFL
Zodra we uitbreiden maken we gebruik van de Train de trainer techniek.
Zodra we uitbreiden maken we gebruik van de Train de trainer techniek.
Communicatie en marketing
- We maken onszelf zichtbaar op LinkedIn, social media, website
- Spreken ons netwerk aan
- Maken promotiemateriaal
- Doen acquisitie (mail, telefoon, bezoek)
Via de eerste kopers van het NFL-pakket zetten we ook in op ambassadeurschap en aanbevelingsmarketing.
- Spreken ons netwerk aan
- Maken promotiemateriaal
- Doen acquisitie (mail, telefoon, bezoek)
Via de eerste kopers van het NFL-pakket zetten we ook in op ambassadeurschap en aanbevelingsmarketing.
Behaalde prestaties of gewonnen awards
Deelname Sustainable Healthcare Challenge 2019
Opschaling
Productontwikkeling
Zoals eerder benoemd zullen we het product blijven ontwikkelen. Een aantal stappen zullen geautomatiseerd worden en in mooie animaties weergegeven worden. De risicometer zal steeds meer variabelen kunnen herkennen en weergeven.
De belangrijkste opschaling is het automatisch verzamelen van gegevens over slaap, hartcoherentie, ademhaling, beweging, voeding, hersengolven. Zo kunnen we de gebruiker informeren over het moment dat er mogelijke overprikkeling gaat plaatsvinden en dat de gebruiker prikkelverlagende acties dient te ondernemen om de prikkelbalans te herstellen. Tips voor acties zullen ook vanuit de kennisbank worden aangeleverd.
De belangrijkste opschaling is het automatisch verzamelen van gegevens over slaap, hartcoherentie, ademhaling, beweging, voeding, hersengolven. Zo kunnen we de gebruiker informeren over het moment dat er mogelijke overprikkeling gaat plaatsvinden en dat de gebruiker prikkelverlagende acties dient te ondernemen om de prikkelbalans te herstellen. Tips voor acties zullen ook vanuit de kennisbank worden aangeleverd.
Groeiscenario
Ons groeiscenario bestaat voornamelijk uit uitbreiden van doelgroepen. We gaan aanvankelijk met Werkgevers en werknemers bij zorginstellingen aan de slag, en gaan het verder uitbreiden naar:
1. Werkgevers / bedrijven algemeen
2. Particulieren
3. Een NFL opvoeding
4. NFL in het onderwijs
5. NFL als onderdeel van therapie/behandeling
6. NFL in Canada
7. NFL in Amerika en Europa
1. Werkgevers / bedrijven algemeen
2. Particulieren
3. Een NFL opvoeding
4. NFL in het onderwijs
5. NFL als onderdeel van therapie/behandeling
6. NFL in Canada
7. NFL in Amerika en Europa
Planning
1. Startfase, begonnen maart '19. Doel: theorie uitbreiden/toetsen middels model ontwerpen en workshops geven.
2. Onderzoeksfase, begonnen april '19. Doel: Marktonderzoek, Hypotheses gains en pains + customer journey + BMC testen middels enquete aan vrienden/social media over NFL.
3. Ontwerpfase, start mei ´19. Doel: 1e product uit theorie ontwikkelen zoals training/e-learning/webinar/interactieve website. Verkoop product aan werkgever/instelling.
4. Pilotfase, start mei/juli '19. Doel: Testen van product met 1 -2 bedrijven met eindgebruiker onderzoek.
5. Subsidiefase, zomer '19. Doel: subsidie ontvangen voor verfijning design gebruikersvriendelijkheid van product.
6. Uitrolfase, start najaar/winter '19. Doel: subsidie ontvangen & marketing verstevigen.
7. Ontwikkelfase, start voorjaar ´20. Doel: geavanceerdere product ontwikkeling. Ontwerpen app met app ontwikkelaar en designer.
8. Consultancyfase. Start voorjaar '21. Doel: consultancy en implementatie
9. Fundamentfase. Start '22. Doel: theorie vastleggen middels een boek/ebook.
2. Onderzoeksfase, begonnen april '19. Doel: Marktonderzoek, Hypotheses gains en pains + customer journey + BMC testen middels enquete aan vrienden/social media over NFL.
3. Ontwerpfase, start mei ´19. Doel: 1e product uit theorie ontwikkelen zoals training/e-learning/webinar/interactieve website. Verkoop product aan werkgever/instelling.
4. Pilotfase, start mei/juli '19. Doel: Testen van product met 1 -2 bedrijven met eindgebruiker onderzoek.
5. Subsidiefase, zomer '19. Doel: subsidie ontvangen voor verfijning design gebruikersvriendelijkheid van product.
6. Uitrolfase, start najaar/winter '19. Doel: subsidie ontvangen & marketing verstevigen.
7. Ontwikkelfase, start voorjaar ´20. Doel: geavanceerdere product ontwikkeling. Ontwerpen app met app ontwikkelaar en designer.
8. Consultancyfase. Start voorjaar '21. Doel: consultancy en implementatie
9. Fundamentfase. Start '22. Doel: theorie vastleggen middels een boek/ebook.
Internationale ambitie
Neuro-friendly Lifestyle zien wij als een grensoverschrijdend concept dat in andere Westerse ontwikkelde landen ook een meerwaarde kan opleveren voor de mensen.
Daarnaast verhuist Janna per augustus 2019 naar Canada en zal zich ook op de Canadese/Noord-Amerikaanse markt gaan oriënteren voor productontwikkeling. Daarnaast willen we train de trainer workshops aanbieden, waarvan deelnemers van over de gehele wereld welkom zijn.
Daarom ontwikkelen we onze diensten vanaf het begin in zowel Nederlands als Engels.
Daarnaast verhuist Janna per augustus 2019 naar Canada en zal zich ook op de Canadese/Noord-Amerikaanse markt gaan oriënteren voor productontwikkeling. Daarnaast willen we train de trainer workshops aanbieden, waarvan deelnemers van over de gehele wereld welkom zijn.
Daarom ontwikkelen we onze diensten vanaf het begin in zowel Nederlands als Engels.
Geïnvesteerd vermogen
€ 0-10 duizend
Omzet
0-10k
Financiële prognose
Qua groeiscenario gaan we nu uit van een groei van 8 zorginstellingen in het eerste jaar, 10 in het tweede jaar en 20 in het derde jaar. Daarmee kunnen we ook middelen reserveren voor de verdere ontwikkeling van de tool. Omdat we daarnaast inkomen genieten uit andere werkzaamheden kunnen we op deze manier onze inkomsten direct omzetten in investeringen voor verdere ontwikkeling. In de loop van het tweede jaar gaan we bij groei ook inkomen genereren. In dat jaar verwachten we ook breakeven te gaan draaien. Vanaf het moment dat we break-even draaien zullen we de uren die we zelf maken gaan uitbetalen aan onszelf. In de eerste 2 jaar gebruiken we onze persoonlijke ureninzet als investering in het bedrijf.
Tot slot: Dit betreft een vrij realistische en weinig risicovol scenario. We dromen echter groter. #NFL-style zou een nieuwe term in het woordenboek kunnen (en moeten) worden. We willen internationaal marktleider worden met onze interactieve tool die gedragsneurowetenschap dichtbij de gewone mens brengt. We leren mensen omgaan met de uitdagingen van onze eeuw (de vooruistrevende technologie, de oneindige keuzemogelijkheden, de druk van presteren, kortom de immer stijgende prikkels). We gaan mee met de tijd en bereiden de mensheid voor op hoe ze hun brein kunnen beschermen en hoe ze optimaal kunnen blijven functioneren. Om deze droom werkelijkheid te maken zijn er echter veel meer financieële middelen nodig.
Met een flinke investering kunnen we meteen al gaan bouwen aan de interactieve app, die meteen al in plug-inns voorziet met allerlei apparaten voor de sensorische informatie. Die een zelflerende risicometer heeft, die tips geeft over gedrag zodra het nodig is. Waarom een suzuki bouwen als je ook meteen een porsche kunt ontwikkelen. Er zijn miljoenen apps op de markt en de kwaliteitsverschillen zijn gigantisch. Wij willen de beste developers, die de tool intuitief, gebruiksvriendelijk, hip, vrij van bugs en verrassend kunnen maken. Een tool die zo goed werkt dat mensen het niet als extra tijdsverlies ervaren, maar er zo veel plezier en toegevoegde waarde uit halen dat ze het trouw blijven gebruiken en aan iedereen doorvertellen hoe het hun leven verbeterd.
Daarnaast zouden we de marketing & sales groter kunnen aanpakken, alles in het Engels vertalen en meteen de internationale markt op. Als co-founders zijn we bereid hier alle tijd in te steken, wanneer de financiele situatie dit toelaat. En uitendelijk willen we het natuurlijk niet alleen doen. We leiden graag trainers op die samen met ons het NFL gedachtegoed gaan verspreiden. We huren graag de juiste mensen in met verstand van de juiste zaken.
Niet onbelangrijk, als we eenmaal de gouden tool ontwikkeld hebben, houdt niks ons meer tegen om geen 10-30, maar een veel groter aantal bedrijven te contracteren in de eerste 3 jaar, en daarmee stijgen de inkomsten dan weer aanzienlijk.
Samen kunnen we de wereld verbeteren, zorgkosten verlagen, productiviteit verhogen en met zijn allen gebalanceerd door het leven gaan.
Tot slot: Dit betreft een vrij realistische en weinig risicovol scenario. We dromen echter groter. #NFL-style zou een nieuwe term in het woordenboek kunnen (en moeten) worden. We willen internationaal marktleider worden met onze interactieve tool die gedragsneurowetenschap dichtbij de gewone mens brengt. We leren mensen omgaan met de uitdagingen van onze eeuw (de vooruistrevende technologie, de oneindige keuzemogelijkheden, de druk van presteren, kortom de immer stijgende prikkels). We gaan mee met de tijd en bereiden de mensheid voor op hoe ze hun brein kunnen beschermen en hoe ze optimaal kunnen blijven functioneren. Om deze droom werkelijkheid te maken zijn er echter veel meer financieële middelen nodig.
Met een flinke investering kunnen we meteen al gaan bouwen aan de interactieve app, die meteen al in plug-inns voorziet met allerlei apparaten voor de sensorische informatie. Die een zelflerende risicometer heeft, die tips geeft over gedrag zodra het nodig is. Waarom een suzuki bouwen als je ook meteen een porsche kunt ontwikkelen. Er zijn miljoenen apps op de markt en de kwaliteitsverschillen zijn gigantisch. Wij willen de beste developers, die de tool intuitief, gebruiksvriendelijk, hip, vrij van bugs en verrassend kunnen maken. Een tool die zo goed werkt dat mensen het niet als extra tijdsverlies ervaren, maar er zo veel plezier en toegevoegde waarde uit halen dat ze het trouw blijven gebruiken en aan iedereen doorvertellen hoe het hun leven verbeterd.
Daarnaast zouden we de marketing & sales groter kunnen aanpakken, alles in het Engels vertalen en meteen de internationale markt op. Als co-founders zijn we bereid hier alle tijd in te steken, wanneer de financiele situatie dit toelaat. En uitendelijk willen we het natuurlijk niet alleen doen. We leiden graag trainers op die samen met ons het NFL gedachtegoed gaan verspreiden. We huren graag de juiste mensen in met verstand van de juiste zaken.
Niet onbelangrijk, als we eenmaal de gouden tool ontwikkeld hebben, houdt niks ons meer tegen om geen 10-30, maar een veel groter aantal bedrijven te contracteren in de eerste 3 jaar, en daarmee stijgen de inkomsten dan weer aanzienlijk.
Samen kunnen we de wereld verbeteren, zorgkosten verlagen, productiviteit verhogen en met zijn allen gebalanceerd door het leven gaan.
Netwerk
Organisaties
Teamleden
Founders
Joni Hendriks
Co-founder Neuro-friendly Lifestyle, Psychologist, Business Intelligence Analist, U-Center