GoedVoorMekaar
Ontschot sociaal innovatief, burgerparticipatief project dat voorziet in maatwerk mantelzorginformatievoorziening + goodies (GVMBox) in een coachgesprek (GVMGesprek) dat empowert m.b.v. op (doel)gedrag verandering gerichte interventies o.b.v intrinsieke motivatie en eigen regie incl. laagdrempelige webbased longitudinale effectmeting (GVMMonitor)

Noord-Brabant
- Concept
- Ontwikkeling
- Testen
- Pilot
- Implementatie
- Opschaling
Over de innovatie
Concept
Korte omschrijving
Project GoedVoorMekaarBox verenigt diverse doelstellingen in één project.
1) Gemeentelijke doelstellingen besloten in beter/makkelijker vinden, bereiken en informeren van mantelzorgers;
2) Doelstellingen van aangesloten projectpartnerorganisaties besloten in een betere ondersteuning van mantelzorgers willen en kunnen bieden;
3) Doelstellingen van mijzelf (Van Poppel Consultancy) en Happiness Lab besloten in het samen bieden van effectieve ondersteuning (empowerment) volgens een specifieke visie op preventie én daaruit voortgevloeide werkwijze
4) De doelstelling van Van Poppel Consultancy en Happiness Lab om de werkwijze direct binnen de projectduur in vivo op effectiviteit te testen en (laten) valideren, specifiek de effectiviteit van de in het coachgesprek (GoedVoorMekaarGesprek) aangeboden op gedragsverandering gerichte, persoonlijke (maatwerk by design) interventies,
5) De doelstelling om de specifieke voor dit project ontwikkelde professionalisering via mogelijk een licentiemodel in de markt te zetten, en tenslotte
6) De doelstellingen van Van Poppel Consultancy en Happiness Lab én een groter wordend aantal aangesloten partijen in het ontwikkelen van een wetenschappelijk ontwikkeld webbased meetinstrument (GoedVoorMekaarMonitor) dat binnen het project gebruikt wordt als o-metingsinstrument (binnen het GpedVoorMekaarGesprek) en erna om de effecten (longitudinaal) te meten, waarvoor het onderzoeksdesign is gemaakt om voor een Movisie erkenning in aanmerking te komen (uiteraard met als doel: bewezen effectief)
1) Gemeentelijke doelstellingen besloten in beter/makkelijker vinden, bereiken en informeren van mantelzorgers;
2) Doelstellingen van aangesloten projectpartnerorganisaties besloten in een betere ondersteuning van mantelzorgers willen en kunnen bieden;
3) Doelstellingen van mijzelf (Van Poppel Consultancy) en Happiness Lab besloten in het samen bieden van effectieve ondersteuning (empowerment) volgens een specifieke visie op preventie én daaruit voortgevloeide werkwijze
4) De doelstelling van Van Poppel Consultancy en Happiness Lab om de werkwijze direct binnen de projectduur in vivo op effectiviteit te testen en (laten) valideren, specifiek de effectiviteit van de in het coachgesprek (GoedVoorMekaarGesprek) aangeboden op gedragsverandering gerichte, persoonlijke (maatwerk by design) interventies,
5) De doelstelling om de specifieke voor dit project ontwikkelde professionalisering via mogelijk een licentiemodel in de markt te zetten, en tenslotte
6) De doelstellingen van Van Poppel Consultancy en Happiness Lab én een groter wordend aantal aangesloten partijen in het ontwikkelen van een wetenschappelijk ontwikkeld webbased meetinstrument (GoedVoorMekaarMonitor) dat binnen het project gebruikt wordt als o-metingsinstrument (binnen het GpedVoorMekaarGesprek) en erna om de effecten (longitudinaal) te meten, waarvoor het onderzoeksdesign is gemaakt om voor een Movisie erkenning in aanmerking te komen (uiteraard met als doel: bewezen effectief)
Probleemstelling
Mantelzorgers zorgen veelal dedicated voor een ander, maar vertonen over het algemeen en door de bank genomen niet, te laat of te weinig gedrag dat ook slim/goed is voor henzelf, terwijl een mantelzorger die óók het voor zicchzelf GoedVoorMekaar heeft het langer volhoudt (hoger welbevinden, zelfeffectiviteit en belastbaarheid): Hoe vinden, bereiken, informeren én ondersteunen (empoweren) we mantelzorgers in Helmond zodanig dat zij worden gesteund op een persoonlijke, effectieve, bij hun situatie passende én instrinsieke motivatie + eigen regie stimulerende wijze?
Oplossing
Middel (GoedVoorMekaarBox) mét relevante en interessante mz informatie over ondersteuningsmogelijkheden, wet- en regelgeving, lokale initiatieven en specifiek op de (mantelzorg)zorgvrager gerichte informatie (én lokale goodies) om in contact te komen met mantelzorgers die ondersteuning willen.
Oplossing is coachgesprek (GoedVoorMekaarGesprek) toegespitst op type mantelzorger en typen doelgedragingen a.d.h.v. in Pilot 1 onderzocht doelgedrag én de 4 x 6-indeling van Movisie aangaande persona's (4 mz typen en 6 typen zorgvragers)
Monitoring/meting m.b.v. een speciaal voor deze werkwijze ontwikkelde, laagdrempelige webbased monitor (GoedVoorMekaarMonitor) die a.d.h.v. 12 voorspellende factoren de mantelzorger laat rapporteren wat de actuele situatie is en het kiezen van een oplossingsrichting vergemaakelijkt tijdens het GoedVoorMekaarGesprek én longitudinale meting mogelijk maakt wat nodig is om binnen het onderzoeksdesign ook voor de factir tijd te controleren.
Samen doet deze werkwijze eer aan elke individuele mantelzorgsituatie én wensen aangaande wat de mantelzorger wil en zou kunnen verbeteren en daarmee meer grip ontwikkelt op de eigen situatie.
Oplossing is coachgesprek (GoedVoorMekaarGesprek) toegespitst op type mantelzorger en typen doelgedragingen a.d.h.v. in Pilot 1 onderzocht doelgedrag én de 4 x 6-indeling van Movisie aangaande persona's (4 mz typen en 6 typen zorgvragers)
Monitoring/meting m.b.v. een speciaal voor deze werkwijze ontwikkelde, laagdrempelige webbased monitor (GoedVoorMekaarMonitor) die a.d.h.v. 12 voorspellende factoren de mantelzorger laat rapporteren wat de actuele situatie is en het kiezen van een oplossingsrichting vergemaakelijkt tijdens het GoedVoorMekaarGesprek én longitudinale meting mogelijk maakt wat nodig is om binnen het onderzoeksdesign ook voor de factir tijd te controleren.
Samen doet deze werkwijze eer aan elke individuele mantelzorgsituatie én wensen aangaande wat de mantelzorger wil en zou kunnen verbeteren en daarmee meer grip ontwikkelt op de eigen situatie.
Ontwikkeling
Video of animatie
Concurrentie
Geen bij ons bekende, behalve dat sommige specifiek op mantelzorgers gerichte interventies ook goed beschreven, onderbouwd of (incidenteel) bewezen effectief zijn maar ofwel niet gericht zijn op álle mantelzorgers óf werken via de diensten van bestaande partijen die meer ontzorgen dan empoweren.
Doelgroep
Alle mantelzorgers in Helmond die geïnformeerd willen worden en/of een steuntje in de rug kunnen gebruiken en dit zelf aanvragen: oudere mz, jongere mz, werkende mz en mz met migratieachtergrond (persona indeling Movisie)
Intellectueel eigendom
Intellectueel eigendom van ontwikkelde coaching werkwijze, de bijhorende professionalisering (training), de GoedVoorMekaarMonitor én de gebruikte video's en andere interventies binnen het GoedVoorMekaarGesprek ligt (in wisselende verhouding per onderdeel) bij Van Poppel Consultancy en Happiness Lab. Dit is verder (nog) niet vastgelegd inmerkrechten of anderszins behalve wat betreft website / domeinnaam.
Testen
Doelstelling testfase
Toetsen van ervaringen met en meningen over de GVMBox, GVMMonitor bij mantelzorgers. Er zijn tientallen echte gesprekken gevoerd (voorlopers vh GoedVoorMekaarGesprek) om te polsen toetsen en extra info op te halen bij mantelzorgers in Helmond.
Ook zijn wetenschappelijk gevalideerde vragenlijsten naar waarden, drijfveren en weerstanden rondom de 12 doelgedragingen uitgezet tijdens deze testgespreken én erbuiten (digitaal)
Ook zijn wetenschappelijk gevalideerde vragenlijsten naar waarden, drijfveren en weerstanden rondom de 12 doelgedragingen uitgezet tijdens deze testgespreken én erbuiten (digitaal)
Beschrijving testfase
Pilot 1 (hoofdzakelijk 2019 en 2020) voorzag in het testen van de GoedVoorMekaarBox, de hoofdlijnen van het GVMGesprek én het via wetenschappelijke vragenlijsten per type mantelzorger onderzochte waarden, drijfveren en (psychologiche) weerstanden rondom de diverse doelgedragingen*.
*Met partnerorganisaties is eerst samen en op basis van literatuur, Movisie onderzoek én erna o.b.v. ervaringen met de tientallen testgesprekken met "echte mantelzorgers" in Pilot1 eerst een 12-tal doelgedragingen gedestilleerd en geconcretiseerd.
Hierna is tot aan start Pilot 2 de werkwijze (GVMGesprek) verder uitgewerkt waaronder de diverse interventies die ín het GVMGesprek worden toegepast, de GVMMonitor én de professionalsering van professionals en vrijwilligers die voorafgaand aan start Pilot2 zijn getraind.
Tegelijk is voorafgaand, tijdens en erna het lerend netwerk = de projectorganisatie samengesteld en gegroeid tot een groep van zo'n 20-25 personen (o.a. een klankbordgroep, kerngroep en enkele subgroepen).
*Met partnerorganisaties is eerst samen en op basis van literatuur, Movisie onderzoek én erna o.b.v. ervaringen met de tientallen testgesprekken met "echte mantelzorgers" in Pilot1 eerst een 12-tal doelgedragingen gedestilleerd en geconcretiseerd.
Hierna is tot aan start Pilot 2 de werkwijze (GVMGesprek) verder uitgewerkt waaronder de diverse interventies die ín het GVMGesprek worden toegepast, de GVMMonitor én de professionalsering van professionals en vrijwilligers die voorafgaand aan start Pilot2 zijn getraind.
Tegelijk is voorafgaand, tijdens en erna het lerend netwerk = de projectorganisatie samengesteld en gegroeid tot een groep van zo'n 20-25 personen (o.a. een klankbordgroep, kerngroep en enkele subgroepen).
Aantal proefpersonen
Met zo'n 20-25 mantelzorgers zijn testgesprekken gevoerd.
Ingevulde vragenlijsten:
oudere mz's N=41
werkende mz's N= 18
jongere mz's N = 25
mz's migratieachtergrond: lopend
Ingevulde vragenlijsten:
oudere mz's N=41
werkende mz's N= 18
jongere mz's N = 25
mz's migratieachtergrond: lopend
Testresultaten
Dat gaat te ver om hier te rapporteren
Uitdagingen
Allerlei maar tot nu geen onoverkomelijke. De uitdaging zat, zit en blijft zitten in het goed vinden e bereken van alle mantelzorgers. Een grote uitdaging is nog wel om 't onderzoek uit Pilot 1 uit te kunnen voeren bij de mz met migratieachtergrond, alsook om de werkwijze voor deze in zichzelf sterk uiteenlopende groep geschikt te maken.
Pilot
Beschrijving pilotfase
Zie eerder beschrijving bij Tests
Aantal gebruikers pilot
11-100
Onderzoeksresultaten
In a nutshell hebben we geconcludeerd dat mantelzorgers de werkwijze prettig, persoonlijk en fijn vinden. We hebben geconstateerd dat extra informatie aangaande wat de zorgvrager "mankeert" waardevolle additionele informatie zou zijn, en we hebben op basis van de eerste gebruikerservaringen van de GVMMonitor in Pilot1 enkele aanpassingen (taalgebruik) en functionele toevoegingen gedaan. De onderzoeksuitslagen uit de uitgezette vragenlijsten laten zien dat per doelgedrag en per type mantelzorger er andere (combinaties van) waarden, drijfveren en weerstanden een rolspelen in het al dan niet vertonen van doelgedrag.
Verdere specificaties van de onderzoeksresultaten blijven vooralsnog binnen Van Poppel Consultancy en Happiness Lab.
Een rapportage pilot is op i.o.o. op aanvraag beschikbaar.
Verdere specificaties van de onderzoeksresultaten blijven vooralsnog binnen Van Poppel Consultancy en Happiness Lab.
Een rapportage pilot is op i.o.o. op aanvraag beschikbaar.
Implementatie
Organisatie
Alles in in voorgaande hoofdstukjes vermeld. Er is nu sprake van een projectorganisatie bestaande uit de eerder genoemde organisaties.
Na de projectduur (pilot 2 zal naar verwachting nog 1 tot 1,5 jaar duren) kunnen we ook alle resultaten meten, analyseren en beend maken en zullen we (waarschijnlijk al eerder) ook overgaan tot aanvraag erkenning dor Movisie. Hierna zal naar verwachting sowieso Van Poppel Consultancy en Happiness Lab verder pakken, mogelijk aangevuld met huidige of nieuwe partners.
Dat zal t.z.t. waarschijnlijk of als Stichting of als BV voortgezet worden. In dit project, waar van mijn uren slechts een klein deel betaald is tegen een fractie van mijn marktconforme uurtarief, is het mij in eerste instantie nooit te doen geweest om inkomen, maar om verschillende "higher purposes". Nu het grootste deel van het project qua opzet, netwerk, onderzoek, ontwikkeling en deel uitvoering erop zit, is het zeker wel interessant om deze werkwijze straks ten goede te laten komen aan zoveel mogelijk mantelzorgers die dat willen. Uiteraard kan nu en straks elke vorm van hulp bijdragen aan opschaling en of vermarkting.
Na de projectduur (pilot 2 zal naar verwachting nog 1 tot 1,5 jaar duren) kunnen we ook alle resultaten meten, analyseren en beend maken en zullen we (waarschijnlijk al eerder) ook overgaan tot aanvraag erkenning dor Movisie. Hierna zal naar verwachting sowieso Van Poppel Consultancy en Happiness Lab verder pakken, mogelijk aangevuld met huidige of nieuwe partners.
Dat zal t.z.t. waarschijnlijk of als Stichting of als BV voortgezet worden. In dit project, waar van mijn uren slechts een klein deel betaald is tegen een fractie van mijn marktconforme uurtarief, is het mij in eerste instantie nooit te doen geweest om inkomen, maar om verschillende "higher purposes". Nu het grootste deel van het project qua opzet, netwerk, onderzoek, ontwikkeling en deel uitvoering erop zit, is het zeker wel interessant om deze werkwijze straks ten goede te laten komen aan zoveel mogelijk mantelzorgers die dat willen. Uiteraard kan nu en straks elke vorm van hulp bijdragen aan opschaling en of vermarkting.
Ondernemer
1. Van Poppel Consultancy (Bas van Poppel, graag LinkedIn bezoeken voor overzicht ervaring of CV en/of projectenoverzicht opvragen)
2. Waarschijnlijk Happiness Lab (spin-off Radboud Universiteit) vertegenwoordigd door een nader te bepalen persoon of groep personen
3. Misschien een of meerdere van de huidige projectpartnerorganisaties
4. ?? we staan open voor partnerships
2. Waarschijnlijk Happiness Lab (spin-off Radboud Universiteit) vertegenwoordigd door een nader te bepalen persoon of groep personen
3. Misschien een of meerdere van de huidige projectpartnerorganisaties
4. ?? we staan open voor partnerships
Implementatiestrategie
Per regio of gemeente zal er een "eigen" manier of strategie zijn waarop de doelgroep mantelzorgers wordt gezocht, gevonden/bereikt en mogelijk geïnformeerd of ondersteund. Wanneer een gemeente de afnemende partij is, zal dat nader uitgewerkt moeten/kunnen worden.
Waar we in Helmond de GoedVoorMekaarBox hebben ontwikkeld en ingezet als hoofdmiddel om in contact te komen met mantelzorgers, kan dat elders uiteraard via andere middelen, de MantelzorgNL tas of een afgeleide ervan of echt iets heel eigens. Ik denk ook dat slim en goed is wanneer er zoveel mogelijk eigen inbreng en eigenaarschap bestaat per regio/gemeente. De kern van de innovatie is de monitor in combinatie met de specifieke, maatwerk vorm van coaching o.b.v. boosting en m.b.v. bewezen effectieve gedragsveranderingsgerichte interventies. Hoe dat op andere plekken het best "aan de man" gebracht kan worden is flexibel aan te vliegen.
Ook werkgevers kunne afnemer zijn wanneer zij vanuit nu goed (en hopelijk straks 'normaal') werkgeverschap hun medewerkers die óók mantelzorger zijn zouden willen ondersteunen.
Overigens is het GoedVoorMekaarGesprek ook snel, indien gewenst, uitgebreid naar een volleren op dezelfde visie en werkwijze gestoelde vervolgtraining.
Ook mantelzorgmakelaars of andere aanbieders van mz ondersteunende diensten zouden kunnen behoren tot de doelgroep van afnemers van het licentiemodel. Dit model voorziet dan in het kunnen voeren van het GoedVoorMekaarGesprek wanneer men daartoe is opgeleid/getraind (tegen betaling) en begruim van de GVMMonitor wanneer men daartoe een abonnement heeft
Waar we in Helmond de GoedVoorMekaarBox hebben ontwikkeld en ingezet als hoofdmiddel om in contact te komen met mantelzorgers, kan dat elders uiteraard via andere middelen, de MantelzorgNL tas of een afgeleide ervan of echt iets heel eigens. Ik denk ook dat slim en goed is wanneer er zoveel mogelijk eigen inbreng en eigenaarschap bestaat per regio/gemeente. De kern van de innovatie is de monitor in combinatie met de specifieke, maatwerk vorm van coaching o.b.v. boosting en m.b.v. bewezen effectieve gedragsveranderingsgerichte interventies. Hoe dat op andere plekken het best "aan de man" gebracht kan worden is flexibel aan te vliegen.
Ook werkgevers kunne afnemer zijn wanneer zij vanuit nu goed (en hopelijk straks 'normaal') werkgeverschap hun medewerkers die óók mantelzorger zijn zouden willen ondersteunen.
Overigens is het GoedVoorMekaarGesprek ook snel, indien gewenst, uitgebreid naar een volleren op dezelfde visie en werkwijze gestoelde vervolgtraining.
Ook mantelzorgmakelaars of andere aanbieders van mz ondersteunende diensten zouden kunnen behoren tot de doelgroep van afnemers van het licentiemodel. Dit model voorziet dan in het kunnen voeren van het GoedVoorMekaarGesprek wanneer men daartoe is opgeleid/getraind (tegen betaling) en begruim van de GVMMonitor wanneer men daartoe een abonnement heeft
Communicatie en marketing
Tot nu toe heb ik bijna alles zelf uitgevoerd met hulp en inschakelen van enkele derde partijen. De huidige communicatie is uiteraard gericht op het project en het huidige netwerk en de huidige doelgroep (begrensd door de Helmondse stadsgrenzen), maar relatief eenvoudig om te zetten naar opgeschaald volume.
Ik ben geen social media gigant, verre van, (hoewel LinkedIn geen vreemd platform is voor me) dus hulp is welkom, maar mogelijk ook via mijn eigen warme en lauwe netwerk in te vliegen. Voorts ben ik relatief sterk Zuid en Zuid-Oost NL georiënteerd en minder bekend in en met de andere delen van NL.
Er is een website, een flyer, een veelheid aan 8 verschillende informatiekaarten (briefkaartformaat) die zorgprofessionals overhandigen wanneer van toepassing aan mantelzorger en/of zorgvrager en waarop informatie en aanvraaginfo staat vermeld diverse artikelen in de lokale sociale media, 2 maandelijkse GVMNieuwsbrieven (sinds nov 2021), 80 mz ervaringsvideo's, een wervingsvideo, een infomercial e.d. De twee video's geven veel info. Er zijn diverse presentaties in diverse projectfasen, een projectplan (inmiddels versie 7.3) etc. Teveel om toe te voegen hieronder...maar opvraagbaar.
Ik ben geen social media gigant, verre van, (hoewel LinkedIn geen vreemd platform is voor me) dus hulp is welkom, maar mogelijk ook via mijn eigen warme en lauwe netwerk in te vliegen. Voorts ben ik relatief sterk Zuid en Zuid-Oost NL georiënteerd en minder bekend in en met de andere delen van NL.
Er is een website, een flyer, een veelheid aan 8 verschillende informatiekaarten (briefkaartformaat) die zorgprofessionals overhandigen wanneer van toepassing aan mantelzorger en/of zorgvrager en waarop informatie en aanvraaginfo staat vermeld diverse artikelen in de lokale sociale media, 2 maandelijkse GVMNieuwsbrieven (sinds nov 2021), 80 mz ervaringsvideo's, een wervingsvideo, een infomercial e.d. De twee video's geven veel info. Er zijn diverse presentaties in diverse projectfasen, een projectplan (inmiddels versie 7.3) etc. Teveel om toe te voegen hieronder...maar opvraagbaar.
Behaalde prestaties of gewonnen awards
De tot nu toe met en binnen het project behaalde resultaten.
Opschaling
Productontwikkeling
Uitbreiding van items in de GVMMonitor, afhankelijk van wat andere gemeenten, partijen of wie dan ook aan extra informatiebehoeften hebben rondom mantelzorgers en hun situatie.
Digitalisering van de GVMBox informatie
Uitbreiding van de GVMGesprekken wanneer wenselijk/noodzakelijk om t.z.t. - idealiter vergoed door verzekeraars - tot een reeks coachgesprekken of mogelijk training waarmee meer en duurzamere gedragsverandering (en daarmee vergroot welbevinden, self efficacy en belastbaarheid) behaald kan worden
Specialisatie (en daarmee nuance verschillen) van de GVMGesprekken al naar gelang bijvoorbeeld type zorgvrager, zwaarte mz situatie, achtergrond GVMcoach etc.
Mogelijk een koppeling van de GVMMonitor aan andere platforms gericht op meten van ... bij inwoners of specifieke doelgroepen?
Digitalisering van de GVMBox informatie
Uitbreiding van de GVMGesprekken wanneer wenselijk/noodzakelijk om t.z.t. - idealiter vergoed door verzekeraars - tot een reeks coachgesprekken of mogelijk training waarmee meer en duurzamere gedragsverandering (en daarmee vergroot welbevinden, self efficacy en belastbaarheid) behaald kan worden
Specialisatie (en daarmee nuance verschillen) van de GVMGesprekken al naar gelang bijvoorbeeld type zorgvrager, zwaarte mz situatie, achtergrond GVMcoach etc.
Mogelijk een koppeling van de GVMMonitor aan andere platforms gericht op meten van ... bij inwoners of specifieke doelgroepen?
Internationale ambitie
Ik heb zelf vanuit meerdere invalshoeken wat contacten in België en enigszins Duitsland, maar tot nu nog geen internationale ambitie bespeurd bij ijelf....dat kan veranderen. Mijn netwerk voorziet wel in de nodige sleutelfiguren die hier t.z.t. (een kleine) bijdrage aan zouden kunnen leveren... maar al met al is deze rubriek nog even "(te) ver van ons bed"
Geïnvesteerd vermogen
€ 10-100 duizend
Financiële prognose
Wat er tot nu toe is geïnvesteerd is lastig uit te drukken in puur financiële getallen. Er is heel veel tijd, expertise en goodwill geïnvesteerd door met name VPC en H.L. in zowel de projectuitvoering als in de ontwikkeling van GVMMonitor en GVMGesprek.
Daarnaast is door de diverse partnerorganisaties de nodige fte geïnvesteerd door deel te nemen aan de projectorganisatie, iets waarvoor door de betreffende partijen alle voor Pilot 1 intentieverklaringen en voor pilot 2 en de aanloop er naartoe akkoordverklaringen zijn getekend. Voorts is door veel vrijwilligers het nodige werk verzet tegen vrijwilligersvergoedingen die betaald zijn uit de 3 jarensubsidie van gemeente Helmond waarmee dus GVMBox is ontworpen, geproduceerd, opgeslagen gedistribueerd, gevuld en aan de man gebracht. Nogmaals: los van deze gemeentelijke financiering is door VPC en H.L. geïnvesteerd in de onderhavige producten GVMMonitor en GVMGesprek en Professionalisering (training en lesmaterialen, mz video's e.d.) van de coaches.
De werkwijze zal voor gemeente Helmond voortgezet worden door (een deel van) de huidige projectpartners en mijzelf, maar buiten de gemeentegrenzen heeft gemeente Helmond hier niets meer mee te maken. In de regio kunnen en willen we blijvend optrekken met huidige partners (en wellicht enkele andere... ik sprak al eens hier en daar) en buiten de regio ligt alles nog open.
Een financiële prognose is er nog ie, omdat we vóór opschaling (en de manier waarop) eerst de nodige resultaten willen afwachten.
Daarnaast is door de diverse partnerorganisaties de nodige fte geïnvesteerd door deel te nemen aan de projectorganisatie, iets waarvoor door de betreffende partijen alle voor Pilot 1 intentieverklaringen en voor pilot 2 en de aanloop er naartoe akkoordverklaringen zijn getekend. Voorts is door veel vrijwilligers het nodige werk verzet tegen vrijwilligersvergoedingen die betaald zijn uit de 3 jarensubsidie van gemeente Helmond waarmee dus GVMBox is ontworpen, geproduceerd, opgeslagen gedistribueerd, gevuld en aan de man gebracht. Nogmaals: los van deze gemeentelijke financiering is door VPC en H.L. geïnvesteerd in de onderhavige producten GVMMonitor en GVMGesprek en Professionalisering (training en lesmaterialen, mz video's e.d.) van de coaches.
De werkwijze zal voor gemeente Helmond voortgezet worden door (een deel van) de huidige projectpartners en mijzelf, maar buiten de gemeentegrenzen heeft gemeente Helmond hier niets meer mee te maken. In de regio kunnen en willen we blijvend optrekken met huidige partners (en wellicht enkele andere... ik sprak al eens hier en daar) en buiten de regio ligt alles nog open.
Een financiële prognose is er nog ie, omdat we vóór opschaling (en de manier waarop) eerst de nodige resultaten willen afwachten.