Wie gelooft in het actief betrekken van de patiënt, en helpt mij?

Ik zal me even voorstellen, ik ben Paul Jutten, 31 jaar, technisch engineer en 17 jaar diabetespatiënt.
Vanuit al mijn ervaringen heb ik een enorm groot streven om de leefbaarheid van patiënten met een chronische ziekte of beperking te vergroten. Ik ben er al jaren van overtuigd dat de patiënt hierin zelf een cruciale rol moet gaan krijgen. Ik wil ervoor zorgen dat deze mensen bij elkaar kunnen worden gebracht. Krachten bundelen, ideeën uitwerken, daadkracht vergroten. In deze individualistische samenleving is juist samenwerking van groots belang om datgene op te leveren, waar de patiënt op wacht: fysieke ondersteuning, mentale ondersteuning en sociaal maatschappelijke ondersteuning. Ik geloof dat dit realiteit gaat worden als de gedreven patiënten aan het roer komen te staan.

Ik ben enorm kritisch, en ik weet van mezelf dat er heel wat moet gebeuren, wil ik enthousiast raken. De patiënt actief betrokken krijgen zal daarom ook lastiger zijn dan het lijkt. In de loop van de jaren is er een plan in m’n hoofd ontstaan, alleen dit plan is nog een wazige foto. Deze wil ik scherp krijgen. Ik probeer niet te denken in technieken en producten, deze zie ik als hulpmiddel in plaats van uitgangspositie.

Om dit van de grond te krijgen, ben ik op zoek naar mensen, die net zo gedreven zijn als ik, die geloven in een betere zorg, gedreven van onderaf (de patiënt), en openstaan voor nieuwe ideeën. Ik ga mijn persoonlijke geschiedenis, ervaring en beleving inzetten om patiënten te benaderen.

Wie kan mij hierbij helpen?

Antwoorden

Paul Jutten - 16 november 2016 om 15:35

Hoi Vera, bedankt voor je reactie!
Ik ga me direct aanmelden, en zal me erop voorbereiden.

Groeten, Paul

Rogier Koning - 22 november 2016 om 00:55

Paul, bekijk mijn project eens. Misschien is dat een richting en kan je ondersteunen.

Paul Jutten - 24 november 2016 om 15:19

Hoi Rogier,

Het idee van je project is interessant. Er zijn vele situaties te bedenken, waarbij deze app toepasbaar is.
De app lijkt simpel en makkelijk in gebruik. Als ik er kritisch naar kijk, en de app zou plotten op een situatie, waarbij deze bij mij van toepassing zou kunnen zijn, kom ik met de volgende opmerkingen:

- De app is simpel, maar te beperkt. In plaats van standaard knoppen, zou ik kiezen voor alleen maar custom knoppen. De app is dan veel breder inzetbaar;
- Ik mis de mogelijkheid om toch een kleine opmerking (max 100 karakters) te plaatsen bij het drukken op zo'n knop. Stel, ik wil bijhouden wanneer ik insuline heb toegediend, dan wil ik de hoeveelheid kunnen invoeren, en eventueel waarom ik daarvoor gekozen heb. Het niet logisch is om daarvoor veel knoppen aan te maken;
- Hoe meer knoppen, hoe moeilijker ze te vinden zijn. Quick search zou een fijne toepassing zijn. Dit werkt naar mijn idee beter dan categoriseren;
- Om je app te onderscheiden van ander bestaande logboek-apps, zou ik het doel van de app explicieter maken. Het is geen gewoon logboek, maar een logboek met als doel patroonherkenning en preventie. Dat doel is belangrijker dan de manier waarop je de gegevens invoert. In eerste instantie zou dat heel simpel kunnen. In jouw geval is hoofdpijn wat je wilt voorkomen of verminderen. Hoofdpijn is dus het eindresultaat, dit zou je ook moeten kunnen vastleggen. Je wilt als gebruiker een overzicht van alle eindresultaten naast elkaar, met daarboven de logitems die vooraf gingen. Zo kun je als gebruiker wellicht een patroon herkennen. De volgende stap zou het vastleggen van veel specifiekere data zijn, zodat je ermee zou kunnen rekenen. Het is dan nog wel de vraag of je dit met een generieke app voor elkaar krijgt.

Ik heb zelf een heel ander doel. Ik heb op het gebied van diabetes ook een aantal ideeën, maar het is heel lastig om die van de grond te krijgen. Ik wil ervoor zorgen dat patiënten zoals jij en ik (ook al ben je niet echt patiënt, maar er zijn wel veel mensen met dezelfde symptomen) bij elkaar kunnen worden gebracht om ideeën uit te wisselen, om technologische ontwikkelingen om te zetten naar toepasbare oplossingen, om bedrijven en instanties te helpen en te stimuleren, om de ziekte onder de aandacht te brengen, enzovoort. Niet kleinschalig, maar landelijk. Ik geloof dat de leefbaarheid alleen effectief verbeterd kan worden, als de patiënt (ervaringsdeskundige) een actieve bijdrage gaat leveren. Dit zal een win-win situatie opleveren, patiënten krijgen de beschikking over middelen die daadwerkelijk toegevoegde waarde bevatten, bedrijven krijgen de informatie en kennis om deze middelen te ontwikkelen.

Groeten, Paul

Rogier Koning - 28 november 2016 om 09:00

Dag Paul,

We zitten nog in de opzet/demo fase van de app. Je kijkt dus nog maar naar het begin.
Belangrijk is dat dat wat je wil ook in de pijplijn zit. Nu al kan je bij een knop aangeven hoeveel mg je medicatie is, hoe lang je gaat zwemmen of welke intensiteit je aanval heeft. Hierop kunnen we nu ook aangeven hoe lang een aanval duurt. Later komen er nog meer instellingen bij om onder een knop toe te voegen. We hebben bijvoorbeeld ook een alarmen systeem in de nieuwste versie staan (android al online, iPhone komt eraan) waar ik in een volgende fase de aanpassing maak zodat je een knop kan koppelen aan een bepaald alarm zodat je ook makkelijk zaken kan bijhouden die altijd aan de gang zijn en die je snel vergeet bij te houden. Je kan dan een moment op de dag kiezen dat je even een herinnering krijgt en zaken als een rugpijn, emotie of andere doorlopende zaken kan vastleggen.

Mijn opzet onderscheid zich al van alle andere apps die je kan vinden. Elke andere app heeft een omkaderd gebied, vaak alleen de registratie van één symptoom en medicatiegebruik. Ik heb mijn opzet zo gemaakt omdat een patient meer is dan alleen symptoom en medicatie. We gaan naar therapie, nemen vitaminen, letten op eten en drinken. Dat kan je in geen andere app kwijt op dit moment.

Ook diabetes kunnen dit systeem gebruiken. Ik heb al een speciale knop erin zitten om de bloedsuikerwaarden in te kunnen voeren. Voor de rest moet ik knoppen in eigen beheer houden om de label gelijk te krijgen. Wil iemand een nieuwe knop hebben dan kan die aangevraagd worden en zet ik die online. Dit doe ik zodat we later onderling ook data kunnen vergelijken met elkaar. Dan kunnen we namelijk zoeken naar patronen bij meerdere gebruikers en misschien ooit aangeven welke behandelingen we wel en welke we niet hoeven te doen bij bepaalde symptomen, ipv alles individuel weer opnieuw proberen.

Overzicht zal je trouwens wel in de app houden, al hebben we 100.000 symptomen, medicijnen en andere zaken als knoppen erin zitten. Iedere gebruiker kan uniek zijn eigen lijstje knoppen laden en mijn ervaring leert nu dat mensen meestal niet boven de 10 knoppen uitkomen. Het enige is natuurlijk uiteindelijk het opzoeken van een knop. Daar moet zeker een filterfunctie komen.....maar alles op zijn tijd, de lijsten zijn nu nog overzichtelijk.

De app draait nu al in 4 talen en ben bezig met het deens. Heb ook al downloads in verschillende landen van de EU en in de VS. Krijg veel positieve reacties maar wil ik dit project goed door kunnen zetten dan is er hulp nodig. Dus kan je een bijdrage leveren dan zou dat fantastisch zijn, al weet ik natuurlijk niet wat jou specialiteiten zijn.

Rogier Koning - 28 november 2016 om 09:07

En dit is een project door een patiënt voor patiënten. Op dat gebied zal het zeker bij je idee aansluiten. Het is dus echt opgezet als sociaal geheel.

Ik ben wel aan het kijken naar mogelijkheden de app ook zo op te bouwen dat er een commerciële tak aan vast zit, waarmee de ontwikkeling van de sociale kant betaald kan worden. Als idee heb ik hier op zorginnovatie gezet dat de app ook te gebruiken zou kunnen zijn voor het voeren van patiënten administratie.

Ik ben hiervoor contact aan het zoeken met verplegend personeel om te kijken wat de administratie exact inhoud, mooi zou zijn als je tijdens je werk aan een patient met een druk op de knop kan bijhouden wat er allemaal gedaan is zodat je daarna direct door zou kunnen naar de volgende patient in plaats van terug naar kantoor. Ook voor thuiszorg zou dit eventueel een goede oplossing kunnen zijn.

Paul Jutten - 01 december 2016 om 09:12

Hoi Rogier,

Wat ik in mijn vorige reactie al zei, het is niet zo interessant wat er functioneel en technisch allemaal mogelijk is. Die app moet een duidelijk doel hebben. Het doel is zijn kunnen zijn: het vinden van patronen, zodat de eindgebruiker er (preventief) op kan inspelen. Aan de hand van de afbeeldingen trek ik de conclusie dat dat nu niet eenvoudig mogelijk wordt gemaakt. Waarom moet ik die app dan NU gebruiken? Het gaat erom wat de app NU kan, niet wat hij in de toekomst allemaal kan. Stel, ik wil een auto om van A naar B te kunnen. Dan kan ik wel een Ferrari kopen zonder motor, maar dan kom ik er dus niet.

Als ik nu een generiek logboekapp pak, dan kan ik daar toch op elk moment van de dag een klein stukje tekst intypen? Dan heb ik hetzelfde als jou app, ik heb alleen geen knoppen. Heel ongenuanceerd, maar daar komt het wel op neer. Wat ik al zei, het aanbod aan knoppen is veel te beperkt. Ik ga toch niet elke keer een nieuwe knop aanvragen? Dat is veel te veel werk, en voor jou op den duur teveel administratie. Ik wil de app NU gebruiken, zonder allerlei extra handelingen te moeten doen. Je geeft als argument dat je de knoppen zelf in beheer wilt houden, zodat je later die data met elkaar kan vergelijken om patronen te vinden. Dit is op zich een goede gedachte, maar naar mijn idee zijn er wel een aantal kanttekeningen: jij kunt onmogelijk van tevoren weten welke data er exact verzameld moet worden, het is de vraag of die ingevoerde data wel representatief is, en het is de vraag of je deze data wel zomaar mag gebruiken.

De enige wat de eindgebruiker wil, is dat de app hem helpt om meer grip te krijgen op de situatie. Alles wat de eindgebruiker moet doen zonder dat het hem iets oplevert, is een ergernis en dus een reden om de app niet meer te gebruiken. Mijn advies is nogmaals, bepaal wie in eerste instantie de eindgebruiker moet zijn, zorg ervoor dat die app doet wat hij moet doen, en focus niet teveel op alle extra functionaliteiten en toepassingen. Low-tech is prima, het gaat erom dat het mogelijk wordt. In eerste instantie met het blote oog. Wanneer je van veel eindgebruikers data hebt, kun je de data per situatie eens gaan analyseren en aggregeren, en op dat moment bepalen wat een volgende stap zou kunnen zijn.

Ik denk dat je er eerst voor moet zorgen dat er veel eindgebruikers positief reageren, en dat de app veel gebruikt gaat worden. Daarna zal er waarschijnlijk pas ruimte ontstaan om de app onder de aandacht te brengen bij zorgverleners. Het inpassen van nieuwe technologie binnen een zorgproces is niet zo eenvoudig, daarvoor moet het zich vaak al deels bewezen hebben. Proberen kan geen kwaad, maar verwacht geen wonderen.

Dit is mijn mening. Je mag er vanalles van vinden, en je hoeft er niets mee te doen. Geen idee of ik een weerspiegeling van de gemiddelde eindgebruiker ben, maar ik denk dat dit de realiteit is. Daar loop ik ook tegenaan, en niet alleen ik, maar heel veel andere mensen/patiënten met ideeën.

Ik ga me hard maken om ervoor zorgen dat die mensen bij elkaar kunnen worden gebracht, zodat dit soort initiatieven als groep kunnen worden uitgedacht. Dit zorgt voor een sterker product, en als groep heb je meer daadkracht. We moeten af van het feit dat iedereen zijn eigen wiel aan het uitvinden is, dit is te duur en levert te weinig op. Ook al is de maatschappij individualistisch ingesteld, ik denk dat het mogelijk is, als je begint bij de gedreven patiënten.

Groeten, Paul

Rogier Koning - 01 december 2016 om 12:34

Dag Paul,

Ik heb even een printscreen van mijn registraties op mijn site gezet, samen met een afbeelding waar we naartoe gaan. Dit is voor mij mijn patroon. Er is natuurlijk nog niet veel te herkennen qua patroon, maar het is ook nog maar anderhalve maand. Maar visueel ga je straks duidelijk zien wanneer meer en wanneer minder symptomen zijn geregistreerd. Hierbij zijn nu de symptomen onderling nog niet uitgesplitst maar dat komt in de nieuwe opzet natuurlijk wel.

http://registeryourjourney.com/nl/mijn-persoonlijke-tijdlijn/

Ik heb nu, na anderhalve maand, een 200 downloads. Zullen zeker minder gebruikers zijn maar ik krijg erg positieve berichten. Ook veel berichten van mensen die met voorstellen komen en aanpassingen. Daar waar mogelijk hebben we die ook al meegenomen. Ik voel me daardoor ook zeker deel van een groep van mensen die meekijken, gebruiken en met advies komen. Heb gebruikers onder migraine, Psoriasis, MS en Migraine en diabetes voor zover ik het doorgekregen heb.

Ik begrijp je punt van de knoppen, en ja, per keer dat de gebruiker iets nieuws zou willen registreren, zou hij de knop daarvoor moeten laden. Is een kwestie van een minuutje werk op zijn meest. Staat de knop er niet bij, dan moet er inderdaad door mij een nieuwe aangemaakt worden, maar ook dat kost één minuutje en hij is beschikbaar in de app voor gebruik. Daarbij moet je wel weten dat met elke nieuwe knop, deze ook gelijk in de bibliotheek zit en door anderen gebruikt kan worden. Dus over een tijdje zullen de meeste knoppen er wel in aanwezig zijn . Alles wat je nu ziet staan is ook daadwerkelijk aangevraagd door gebruikers, ik begon met een 15 knoppen in 7 groepen, niet veel dus :) Zo krijgen we langzaam een community.

Je opmerking over "alles wat de gebruiker moet doen en ergenis" begrijp ik, maar dat is hier niet aan de hand. Mijn opzet is juist heel slim. Hoe zou jij namelijk alle symptomen, medicaties, alternatieve mediacties, therapie, voeding en drinken, homeopathie, sport en activiteit of andere zaken verwerken in één app. Dat zou een onoverzichtelijke boel worden. Vandaar dat er gekozen is om een knop te laden voor dat wat jij wil onthouden. Je druk erop en het is geregistreerd.

Technisch is het, zoals je aangeeft, niet anders als een excel lijst invullen inderdaad. Maar wel veel makkelijker.....druk op de knop. Ook onze visualisatie/tijdlijn gaat veel beter worden.
Ik heb van meerdere gebruikers al hun oude excel bestanden gekregen als voorbeeld. De meesten hebben lijsten met gegevens.....waar je niet wijs uit wordt. Anderen hebben geprobeerd het te visualiseren maar komen niet verder dan gemiddelden laten zien. Mijn tijdlijn gaat hierin veel beter worden omdat je je data kan bekijken in plaats van lezen.

Via de nederlandse hoofdpijn vereniging waren ze ook al bezig om een soortgelijk project te maken....iets minder mogelijkheden en alleen voor hoofdpijn, maar ook met een druk op de knop. We zijn nu aan het kijken of we onze projecten, kennis en contacten kunnen samenvoegen om, zoals jij ook aangeeft, samen verder te werken ipv iedereen alleen en tegen elkaar.

Je bent vrij om je kennis en inzichten in te zetten om dit project verder te helpen, alleen kan ik ook niet alles alleen.

Paul Jutten - 02 december 2016 om 15:46

Hoi Rogier,

Ik heb je nieuwe tijdlijn bekeken, en die is al een stuk interessanter. Volgens mij moet je de nadruk gaan leggen op goede datavisualisatie, daar moet de kracht zitten. Als ik jou was, zou ik denk ik het volgende gaan doen:

Die hoofdpijn vereniging is wel een interessante uitgangspositie. Volgens mij zijn er best veel mensen met een vorm van een vaak terugkerende hoofdpijn. Die vereniging zou daar de cijfers van moeten hebben. Als die groep groot genoeg is, zou ik me met de app in eerste instantie alleen maar richten op het domein ‘hoofdpijn’. Dit ligt namelijk het dichtst bij jezelf, waardoor de boodschap ook sterker is. Vervolgens kun je die app finetunen, zodat hij goed aansluit bij dat ‘ziektebeeld’. Op basis van data, die relevant is voor dit ziektebeeld, kun je ook waardevolle datavisualisaties tonen.

Ik denk dat dit niet lukt met een generieke app, in ieder geval niet op dit moment. Een generieke app kan vaak heel veel, maar uiteindelijk is de functionaliteit het allemaal net niet. Ik zal een voorbeeld geven:

Jij wilt voor je hoofdpijn een oplossing vinden, en daarom ben je op zoek naar een patroon. Zaken die van invloed kunnen zijn, zijn bijvoorbeeld medicijngebruik, voeding, activiteit en gemoedstoestand.
Ik wil meer grip krijgen op mijn diabetes, en daarom ben je op zoek naar een patroon. Zaken die van invloed zijn, zijn bijvoorbeeld bloedglucosewaardes, medicijngebruik, voeding, activiteit en gemoedstoestand.
Hee, dat is bijna hetzelfde.. Of toch niet? Bij mij gaat het bij voeding bijvoorbeeld om exact het aantal koolhydraten dat ik heb binnengekregen. Dit doe ik door bij te houden welke producten ik heb genuttigd en de hoeveelheid in een bepaalde eenheid, die ik heb binnengekregen. Bij jou is die nauwkeurigheid minder van belang. De hoeveelheid energie kan natuurlijk wel een rol spelen, maar stoffen als cafeïne of alcohol bijvoorbeeld ook.
In de datavisualisatie wil ik het verband kunnen zien tussen bloedglucosewaardes, medicatiegebruik, hoeveelheid koolhydraten die ik heb binnengekregen, intensiteit van de activiteit en de gemoedstoestand. Bij hoofdpijn zal deze visualisatie anders tot stand worden gebracht.

Ik denk dat vele facetten van de app voor vele situaties ingezet kunnen worden, maar dat veel situaties wel hun eigen uitwerking vereisen om volledig tot zijn recht te komen. Als jij de datavisualisatie goed voor elkaar weet te krijgen, dan heb ik voor diabetes wel een plan liggen waarbij dit heel interessant zou kunnen zijn.

Groeten, Paul

Rogier Koning - 02 december 2016 om 20:43

Dat heb de meeste punten van je al ondervangen, uitgedacht, maar moet nog uitgewerkt worden. Her en der een detail anders.
Maar ik denk dat mijn idee daarom juist wel geschikt is voor iedereen. Er ontbreken maar twee dingen, 1 is dat de database van knoppen nog beperkt is en 2 dat de mogelijkheden van de knoppen nog maar beperkt zijn. Ik kan nu intensiteit registreren, ml, mg, tijd, bloedsuikerwaarde, temperatuur. Ik kan al wat zaken instellen zoals de dosering van een medicijn. Maar daar moet nog meer bijkomen.

De grafieken krijgen verschillende display mogelijkheden die wij instellen. Zo kunnen we exact bepalen welke data op welk type tijdlijn het beste tot zijn recht komt. Zoals je ziet in het voorbeeld van de nieuwe grafiek is de eerste grafiek een weergave van moment opnames, de tweede zijn zaken waar je dagelijks last van hebt (rugpijn, reuma, emotie) gemeten op een ingesteld moment wanneer de gebruiker wil.

Het probleem is tijd en daardoor geld. Ik bouw dit nu in de uren die ik ook opdrachten kan doen voor klanten, dus dat kost wel wat. Dat heb ik er graag voor over maar er gaat er pas snelheid komen in de ontwikkeling als ik gewoon twee man een jaar aan het werk kan knallen.

Ook belangrijk om te weten is dat ik dit opgezet heb als een lean startup, Toen ik de mogelijkheid af had om te registreren, heb ik hem online gezet. Het enige wat je kon was een knop toevoegen, erop drukken en je historie bekijken. We zijn nu twee maanden verder.

Rogier Koning - 05 december 2016 om 10:24

En,.....kan je helpen?

Paul Jutten - 06 december 2016 om 12:43

Hoi Rogier,

Ik denk dat je project best een kans van slagen heeft, maar ik blijf het gevoel hebben dat je te weinig focus aanbrengt. Je wilt vanalles en nog wat. Ik ben er niet van overtuigd dat deze app over een tijdje voor iedereen het inzicht gaat geven, waar diegene op zit te wachten. Dat is een veel te grote opgave. Dan heb je 15 ontwikkelaars nodig, moet je al die eindgebruikers zien te bereiken en de juiste informatie weten te verzamelen, moet je een behoorlijke technische infrastructuur hebben enzovoort. Hoe ga je de feedback van al die verschillende gebruikers weer zo snel verwerken?
‘Lean’ kun je prima gebruiken, maar komt volgens mij het beste tot zijn recht als je je in eerste instantie richt op een relatief kleine doelgroep. Zo kun je voor die doelgroep snel schakelen.
Ik vind het best interessant om erover mee te denken, of kijken hoe de eindgebruikers bereikt kunnen worden, maar ik heb op dit moment geen tijd om mee te helpen met programmeren.

Groeten, Paul

Rogier Koning - 06 december 2016 om 14:34

OK, daar heb je weer gelijk in. Maar om 15 programmeurs bij elkaar te krijgen heb je 1 geld nodig of 2. al een uitgewerkt product zodat dat geld te krijgen is.
Met een project alleen op papier kom je vaak niet ver.

Daarom ben ik zo begonnen, mijn programmeur laat ik telkens, tussen andere projecten, een paar uurtjes werken aan dit project.

Maar ik wil niet van alles en nog wat. Ik wil alleen een app bouwen waarmee je kan registreren met de druk op de knop. Natuurlijk wat instellingen erbij etc, maar this is it. Aan de andere kant moet die info goed zichtbaar zijn, dus geen dagboek of gemiddelden maar een overzicht van daadwerkelijke registraties op een tijdslijn.

Mocht je wel tijd hebben, het uitwerken van de tijdlijn ligt nog te wachten op vrijwilligers. Misschien ken je andere programmeurs die zo G** zijn te helpen? En daar zullen vast weer de nodige problemen bij komen kijken, Leuk dus :)

Julia Ypma - 22 maart 2017 om 21:08

Beste Paul Jutten,

Wij, vier eerstejaars geneeskunde studenten, zijn momenteel bezig met een innovatieproject als onderdeel van onze opleiding. De opdracht hierbij was om een bepaald probleem/verbeterpunt in de zorg te bedenken en uiteindelijk en uiteindelijk hiervoor een oplossing te vinden. Naar aanleiding hiervan zijn we verder onderzoek gaan en en werden toen al snel erg enthousiast over het sociale aspect van de zorg.

We willen ons in het project gaan focussen op de consult voering tussen arts en patiënt. Na literatuuronderzoek en gesprekken met verschillende artsen, kwamen we terecht bij het onderwerp 'informatieoverdracht tijdens een medisch consult'. Het probleem waar we ons mee bezig houden is het vergeten van medische informatie door patiënten, of het niet begrijpen van bepaalde informatie door patiënten.

We willen hier met onze innovatie verandering in brengen met behulp van visualisatie. Ons huidige plan is het maken van een applicatie, die tijdens het consult tussen arts en patiënt gebruikt kan worden om, met behulp van een tablet, verschillende verduidelijkende plaatjes te maken. Deze kunnen later ook nog door de patiënt online bekeken. We hopen zo een patiënt meer te betrekken tijdens een consult, en zo de zorg te verbeteren.

We zouden graag een keer met u in gesprek gaan, om te praten over uw inzichten en om even kort te brainstormen over ons project. Het zal ongeveer een half uur/uur van uw tijd in beslag nemen, en u zou ons er enorm mee helpen!

Mocht u in gesprek willen gaan met ons vernemen wij dit graag via een antwoord op deze mail.

Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,
Stan heetkamp, Lotte Goossen, Max de koning en Julia Ypma

Paul Jutten - 23 maart 2017 om 23:39

Hoi Julia,

Bedankt voor je (jullie) reactie.
Ik vind het wel een interessante gedachte om data inzichtelijk te maken door middel van afbeeldingen/metaforen.

Uiteraard sta ik open voor een gesprek. Hierin wil ik mijn visie ook wel toelichten.
Als je LinkedIn hebt, voeg mij maar even toe.

https://www.linkedin.com/in/pauljutten/

Groeten, Paul