Gamification.jpg

Gamification: van hype naar duurzame gedragsverandering

Locatie
De Pionier, Utrecht
Datum
2 juli
Aanvang
09:00 uur
Beschrijving

“Hoe kan het dat het deze simpele spelletjes wél lijkt te lukken wat talloze andere technieken en campagnes nooit gelukt is: dat taaie rijgedrag van mensen bijsturen naar een duurzamere en veiligere richting?”Maarten van Gestel, NRC

Hoe ‘nudge’ je consumenten om veilige, duurzame of gezonde keuzes te maken? Hoe vergroot je de loyaliteit van jouw klanten of betrek je werknemers bij een organisatieverandering? Of je nu kijkt naar de scores die de Prius-bestuurder krijgt, de badges op Google Maps of nieuwe gezondheidsprogramma’s; bedrijven en instellingen zien steeds meer voordelen van gamification.

Hoe integreer je spelelementen binnen jouw werkomgeving?

Kennis van de sociale psychologie en game-design helpt ons om gedrag te begrijpen en mensen tot nieuwe keuzes te verleiden. Door spelelementen te combineren met drijfveren als ontwikkeling, beloning en status wordt gewenst gedrag zo geruisloos mogelijk gestimuleerd. Tijdens de 1-daagse workshop Gamification van NRC Live in samenwerking met Frisse Blikken leer je op basis van de principes van game design hoe je je conversie vergroot, leerprestaties verbetert of mensen helpt bewustere keuzes te maken.

Je verlaat de workshop met:

  • Theoretisch inzicht, de psychologie achter spelen en game design
  • Succesvolle voorbeelden van gamification, van organisatieontwikkeling tot sociale impact
  • Direct toepasbare tools en technieken waarmee je op eenvoudige wijze de principes van game design toepast binnen jouw werkomgeving

“Tenminste echt interactief”

De workshop werd door voorgaande deelnemers met een 8 beoordeeld: “Inspirerend, overal kan een spelelement met plezier gevonden of gemaakt worden.”, “Zeer informatief, losse sfeer, inspirerend.”, “Goede begeleiding.”

Frisse blikken biedt organisaties de daadkracht en frisheid van jong ondernemerschap. Ze weten organisaties te prikkelen om op een betere en leukere manier naar nieuwe uitdagingen te kijken. Met zo’n 90 ‘frisse blikken’ en meer dan 300 opdrachtgevers – waaronder DSM, ASML, Eneco, ING, de Radboud Universiteit en Rijkswaterstaat, gebruiken ze onder meer spelelementen om doelgroepen op een innovatieve manier te activeren.

Gamify jouw uitdaging

Leer tijdens de 1-daagse workshop van NRC Live alles over gamification en hoe je dit als professional inzet op het gebied van marketing, organisatieverandering, leren en ontwikkelen, en nog veel meer. Meld je vandaag nog aan.

Meer informatie?
Neem contact op met (email nrcliveopleidingen@nrc.nl, tel. 020-7553921)